În ce orașe din Europa sunt interzise mașinile diesel

Mai multe orașe europene au decis să interzică mașinile diesel în anumite zone sau în tot orașul, în funcție de norma Euro. Londra, Bruxelles, Paris, Stuttgart sunt printre cele mai mari orașe europene și printre primele care au luat decizia de a scăpa de mașinile diesel de pe străzi.

Peste 200 de orașe din zece țări europene interzic vehiculele poluante în centrul orașului, iar numărul acestora este în creștere. Germania este pe primul loc cu peste 80 de orașe unde accesul se face doar cu vignete.

Anul trecut, în orașele Stuttgart, Leipzig, Berlin, Munchen și Hamburg, a fost interzisă circulația mașinilor diesel mai vechi de Euro 4. Primăriile germane iau măsuri dure întrucât depășesc limitele Uniunii Europene privind NOx-urile, cunoscute că provoacă boli respiratorii. În această situație sunt zeci de orașe germane.

Cititi si Va fi acesta primul oraș european care va interzice mașinile?

În Stuttgart, mașinile diesel cu normă de poluare Euro 4 au fost interzise de la 1 aprilie 2019, chiar și pentru cetățenii care locuiesc în oraș.

Citeste si:
Cele mai afectate modele de mașini de criza generată de Covid-19 în...
Cele mai afectate modele de...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

Hamburg este primul oraș german care a interzis autovehiculele diesel, care nu respectă standarde Euro 6, pe unele străzi aglomerate, încercând să crească presiunea asupra producătorilor de automobile pentru a efectua îmbunătățiri în acest sens.

Decizia Germaniei de a permite orașelor să interzică circulația automobilelor diesel mai vechi ar putea avea implicații ample pentru viitorul industriei auto.

În Franța există vignete în 28 de orașe. Mașinile diesel fabricate înainte de anul 2006 sunt interzise în Paris. Nu toate vehiculele sunt eligibile pentru vignete. Interdicția se aplică de luni până vineri, între orele 8:00 și 20:00 pentru orice vehicul care poartă stickerele Crit'Air 4 (Euro 3). Dacă șoferii sunt prinși că încalcă această regulă în capitala Franței primesc o amendă de 68 euro (autoturisme și motociclete) sau 135 euro (vehicule comerciale).

În zona cu emisii ultra scăzute (ULEZ) din Londra, accesul maşinilor diesel cu norme sub Euro 6 se poate face doar după plata unei taxe.

Citeste si:
50 MIL. de masini diesel "murdare" circula pe drumurile din UE
Peste 50 MIL. de masini...

Din ianuarie 2018, Bruxelles și Antwerp au introdus o taxă de poluare pentru circulația mașinilor. În Bruxelles sunt admise vehicule diesel cu standard Euro 3 (cu filtru de particule), 4, 5 și 6 și vehicule pe benzină de la Euro 1 până la Euro 6.

Citește și Un combustibil realizat din CO2 din aer ajunge pe piață anul acesta.

În perioadele cu poluare ridicată, municipalitatea din Barcelona poate interzice accesul maşinilor diesel Euro 3 sau mai vechi, de luni până vineri, în intervalul orar 7:00 – 22:00. Maşinile cu motoare diesel fabricate înainte de 2006 nu mai au acces în zona centrală a oraşului Madrid.

În zona cu trafic limitat (ZTL) din Milano, Italia, accesul poate fi limitat în anumite perioade pentru maşinile Euro 4 sau mai vechi.

Citeste si:
SUA acuză Hezbollah că şi-a înmulţit ascunzătorile de nitrat de...
SUA acuză Hezbollah că şi-a...

Din 2015, de când Grupul Volkswagen a admis că a folosit dispozitive pentru a înșela testele de emisii, a avut loc o reacție globală împotriva autovehiculelor diesel.

Aproximativ jumătate din automobilele noi vândute în Germania aveau motoare diesel, înainte de izbucnirea scandalului legat de emisiile vehiculelor diesel ale Volkswagen, dar cota de piață a acestora a scăzut intre timp.

Ca urmare a cererii mari pentru automobile diesel, având în vedere eficiența consumului de carburant, producătorii auto germani au investit masiv în uzine care fabrică astfel de vehicule și în dezvoltarea acestora.

Sursa foto: RikoBest / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri