Iveco estimeaza cresterea pietei de camioane datorita cererii din estul Europei

Iveco estimeaza cresterea pietei de camioane datorita cererii din estul Europei

Piata europeana de camioane ar putea depasi estimarile de crestere de 3 - 5% in 2007, datorita cererii puternice din Europa de Est, a declarat seful diviziei producatoare de camioane Iveco, a grupului Fiat, Paolo Monferino, intr-un interviu pentru Reuters

Directorul executiv al companiei, Paolo Monferino, a declarat ca este prematur sa dea o prognoza precisa, dar a adaugat ca livrarile de camioane Iveco spre Europa au crescut cu 10-12% in primele doua luni ale acestui an.

Compania urmareste, de asemenea, sa isi majoreze cota de piata europeana, pentru camioane grele, cu aproximativ 30% pana in 2010, fata de ponderea detinuta in prezent, deoarece isi lanseaza, luna aceasta, ultimele modele ale liniei auto Stralis, a mai adaugat Monferino. "Dorim, prin planul pentru urmatorii trei ani, sa ne crestem cota de piata cu aproape 30%", a mai spus seful Iveco potrivit NewsIn, adaugand ca o cota totala de 13 sau 14% din piata ar fi multumitoare.

Cu toate ca Iveco este liderul pietei europene de camioane usoare si de talie mijlocie, compania se plaseaza in urma Volvo, Scania, MAN si a liderului DaimlerChrysler pentru segmentul de piata al camioanelor grele. Iveco detinea, in 2006, 11% din acest segment de piata. "Liderul de piata avea 16-17% in 2006, asa ca diferenta nu este atat de mare intre primul si ceilalti jucatori", a mai spus Monferino. "Am ramane doar pe segmentul de camioane usoare", a mai spus seful Iveco.

Iveco este a treia filiala a Fiat dupa venituri si planuieste sa intre pe pietele Europei de Nord precum Germania, unde are cea mai slaba reprezentare. Compania, care vinde 80% din productie in Europa, cauta, de asemenea, parteneri peste ocean. "Strategia pe care mizam este sa repozitionam Iveco pe piata globala", a spus Monferino.

Iveco produce camioane si cu perteneri din China, negocieza o posibila colaborare cu grupul indian Tata Motors si cauta modalitati de intrare pe piata americana, ultima mare piata pe care nu este prezent.

Cu toate ca a refuzat sa comenteze potentiala fuziune intarziata intre rivalii MAN si Scania, seful Iveco a declarat ca un concurent neconcentrat ar putea favoriza compania pe care o conduce. "Pe termen scurt si mediu negocierile intre Scania si MAN ar putea reprezenta o oportunitate pentru concurentii cu o organizare stabila si care nu trebuie sa se concentreze decat asupra clientilor si cresterii cotei de piata", a mai spus Monferino.

Personalizate pentru tine