Marile companii de căi ferate din Europa vor să extindă cursele de noapte

Germania, Austria, Franţa şi Elveţia au anunţat o colaborare mai strânsă a companiilor lor naţionale de căi ferate, în ideea de a lansa mai multe curse de noapte paneuropene, precum Paris-Viena, începând din luna decembrie 2021, transmite AFP.

Un protocol de acord, semnat cu ocazia reuniunii miniştilor Transportului din Uniunea Europeană, prevede accelerarea proiectelor de extindere a reţelei Nightjet aparţinând companiei austriece de căi ferate (OBB), aflată în prima linie a renaşterii curselor de noapte în Europa, în cooperare cu compania germană Deutsche Bahn, căile ferate elveţiene (CFF) şi SNCF-ul francez, scrie Agerpres.

Printre aceste legături, cursa Paris-München-Viena ar urma să fie reintrodusă în luna decembrie 2021, cu trei ani mai devreme decât preconiza anterior OBB. Cu toate acestea, cursa nu se va efectua pe ruta tradiţională, via Strasbourg, ci se va adăuga cursei Bruxelles-Viena, care există deja, în oraşul german Mannheim, sud de Frankfurt. Începând din luna decembrie 2023 cursa Paris-München-Viena ar urma să fie conectată la o secţiune Mannheim-Berlin, ceea ce va permite curse de noapte pe rutele Paris-Berlin şi Bruxelles-Berlin.

Cu toate acestea, compania franceză de căi ferate (SNCF), unul din partenerii comerciali în acest proiect, a precizat că traseul exact al acestor curse nu a fost încă definitivat.

Schema prezentată marţi cuprinde de asemenea curse de noapte pe rutele Amsterdam-Koln-Zurich (în luna decembrie 2021) şi Zurich-Barcelona (din decembrie 2024), care au fost evocate deja în acordurile încheiate în luna septembrie între OBB şi CFF.

"Începând de astăzi evoluăm spre TEE 2.0", a salutat ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, cu prilejul unei conferinţe de presă. Oficialul, care a înscris renaşterea reţelei Trans Europ Express (TEE) pe agenda preşedinţiei germane a Uniunii Europene, preconizează o "vârstă de aur pentru transportul feroviar post-Covid". Programul lui Andreas Scheuer, bazat pe interconectarea reţelelor de mare viteză, include şi un pachet dedicat trenurilor de noapte.

Pe partea franceză, directorul general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou a apreciat că trebuie ascultată tânăra generaţie care este mai puţin dispusă să călătorească cu avionul. "Este un moment bun pentru a relansa oferta de trenuri de noapte în Europa" a apreciat , Jean-Pierre Farandou, recunoscând că iniţiativa a fost lansată de companiile ivale iar SNCF a fost până acum o prezenţă modestă pe acest segment.

Sursa foto: Pond Thananat / Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri