Japonia va interzice mașinile chipate cu motoare pe benzină în următorii 15 ani

Japonia are ca obiectiv interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe benzină, în următorii 15 ani, a anunţat Guvernul de la Tokyo, conform unui plan prin care statul nipon vrea să ajungă la emisii zero de carbon.

Planul prevede stimularea vânzării de vehicule electrice, inclusiv modele hibride şi vehicule cu celule de combustibil, până în jurul anului 2035. Pentru a accelera răspândirea automobilelor electrice, autorităţile de la Tokyo vor lua măsuri pentru reducerea costului bateriilor pentru vehicule cu mai mult de jumătate, până în 2030.

"Strategia verde" pentru stimularea creşterii economiei nipone vizează industria hidrogenului şi sectorul auto, în vederea îndeplinirea angajamentului din octombrie al premierului Yoshihide Suga ce prevede că Japonia va atinge un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero până în anul 2050.

Investiţiile verzi sunt prioritare în cadrul strategiei Guvernului de a sprijini redresarea economiei, afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19), şi de a armoniza obiectivele climatice ale ţării cu cele ale Uniunii Europene, Chinei şi altor economii.

"Guvernul şi-a stabilit ţinte ambiţioase, Japonia va avea o amprentă de carbon neutră în 2050. Clarificarea obiectivelor şi direcţia politică către strategia verde vor stimula companiile să investească în tehnologiile viitorului", a apreciat Yukari Takamura, profesor la Universitatea din Tokyo, connform Agerpres.

Citeste si:
China analizeaza interzicerea masinilor pe benzina in anumite regiuni
China analizeaza interzicerea...

Executivul nipon va acorda firmelor subvenţii şi alte tipuri de sprijin financiar pentru stimularea investiţiilor în tehnologia verde.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri