Un service auto poate fi o afacere foarte profitabilă atunci când este operată într-un mod profesionist și eficient de către cei aflați la conducerea sa. Deși începutul nu este întotdeauna unul simplu, dacă lucrezi diligent și iei din timp măsurile corecte, poți transforma atelierul tău de reparații într-un succes răsunător și profitabil pentru ani de zile. Sigur, lucrurile nu se întâmplă peste noapte, însă, cu puțină determinare și tenacitate, vei surprins de ceea ce poți realiza.

Este adevărat că fără investiții în dotările tehnice ale afacerii este greu să-ți faci loc pe piață. De la cel mai avansat elevator 2 coloane și până la cea mai simplă cheie pneumatică, uneltele utilizate în service-ul tău joacă un rol foarte important în calitatea serviciilor oferite clienților, însă ele nu sunt totul. Fie că discutăm despre dotări, angajați, atitudinea față de client sau tarifele practicate, există multe elemente care pot influența dezvoltarea unui atelier de reparații auto. Tocmai de aceea, am pregătit pentru tine o listă cu principalele caracteristici ale unui service auto de succes:

  1. Dotări tehnice performante

Aparatura și uneltele cu care lucrează angajații tăi vor juca un rol foarte important în calitatea serviciilor firmei tale, așa că este important să investești în echipamente de calitate, care să funcționeze eficient și precis. În plus, dacă achiziționezi echipamente de calitate de la bun început, nu te vei confrunta cu probleme legate de defecțiuni, care pot genera cheltuieli mari de reparații și, în același timp, pierderi financiare pentru afacerea ta.

Spre exemplu, un elevator auto performant va funcționa ani de zile la parametri optimi, pe când, dacă este învechit și uzat, un astfel de echipament se va defecta rapid. O astfel de situație poate, din păcate, chiar să-ți pună în pericol angajații. Însă dacă optezi pentru calitate atunci când faci achizițiile, vei avea doar de câștigat, atât prin calitatea crescută a serviciilor livrate, cât și prin performanța aparaturii și echipamentelor cu care lucrezi.

  1. Angajați competenți și prietenoși cu clienții

Uneori poate fi dificil să găsești angajații potriviți pentru afacerea ta, însă sub nicio formă nu ar trebui să te grăbești și să angajezi oameni mai puțin pregătiți. Competența și profesionalismul sunt calități foarte importante atunci când vine vorba de munca cu publicul așa că ar trebui să pretinzi asta de la fiecare persoană care lucrează pentru tine.

De asemenea, este foarte important să discuți aplicat cu mecanicii care lucrează în service-ul tău și să le arăți exact ce aștepți de la ei când vine vorba de interacțiunea cu clienții. Ultimul lucru pe care îl vrei este ca aceștia să aibă o atitudine superioară sau ursuză față de clienții care îți trec pragul. Tocmai de aceea, politețea, deferența și deschiderea față de solicitările acestora ar trebui să fie priorități principale pentru aceștia, iar tu ar trebui să încurajezi viguros această atitudine.

  1. Prețuri și tarife echilibrate

În ceea ce privește politica de prețuri a unui service auto, există foarte mult loc pentru greșeli. Desigur, prețurile foarte mari vor descuraja clienții să-și aducă mașinile în service-ul tău, însă dacă acestea sunt prea mici, atunci afacerea va stagna și nu se va putea dezvolta întrucât vei fi mereu la limită cu cheltuielile, iar orice problemă sau defecțiune se va transforma rapid într-un coșmar, dat fiind bugetul restrâns de care vei putea dispune.

În consecință, ar trebui să cauți calea de mijloc, chiar dacă asta înseamnă că nu vei atrage la fel de mulți clienți. Numerele nu sunt întotdeauna cheia succesului, pentru că productivitatea unei afaceri este determinată în mare parte de marginea de profit stabilită pentru serviciile acesteia. Nu ar trebui să-ți fie frică nici să faci ajustări la prețurile tale în plus sau în minus, după caz, până când atingi un echilibru rezonabil cu care să fii și tu mulțumit, dar care să-ți mulțumească și clienții.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri