Nokian Tyres anunță noi modele pentru gama sa de anvelope de iarnă

Nokian Tyres introduce o nouă gamă de anvelope de iarnă cu crampoane bazate pe tehnologie de ultimă oră: Nokian Hakkapeliitta 10, Nokian Hakkapeliitta 10 SUV, Nokian Hakkapeliitta 10 EV și Nokian Nordman 8.

Nokian Hakkapeliitta este un produs special conceput pentru condițiile de iarnă solicitante. Aderența superioară de iarnă a noului produs este rezultatul soluției moderne de cramponare a Nokian Tyres, a testării riguroase și a cercetărilor. Tehnologia unică Double Stud oferă siguranță maximă pe gheață și zăpadă, deoarece crampoanele centrale îmbunătățesc accelerația și aderența la frânare, în timp ce cele de pe zonele umerilor maximizează aderența în timpul virării și schimbării benzii.

Toate crampoanele sunt așezate și poziționate utilizând tehnologia de vârf a șireturilor. Noile crampoane în formă de stea au fost rotite cu 180 de grade pe ambii umeri ai anvelopei. Acest nou aspect îmbunătățește aderența laterală și proprietățile de manipulare, în special pe gheață. Marginile crampoanelor sunt întotdeauna într-o poziție optimă atunci când lovesc suprafața. Această optimizare mărește limita de aderență și oferă șoferului mai mult timp să reacționeze înainte ca aderența să dispară și mașina să piardă controlul. Prinderea rămâne fermă, în timp ce proprietățile laterale și longitudinale ale prinderii rămân în echilibru.

Anvelopele Nokian au crescut numărul de crampoane, iar plasarea lor este adaptată în funcție de dimensiune. De exemplu, în cea mai populară dimensiune de 205/55 R16, creșterea este de 16% comparativ cu modelul anterior. Acest lucru îmbunătățește și mai mult caracteristicile de siguranță ale anvelopei.

Tehnologia modernă a crampoanelor numită Eco Stud 10 combină o grosime suplimentară a stratului de bază și o pernă specială din cauciuc cu un crampon cu o tehnologie de amortizare a aerului. Spațiul de aer din mijlocul flanșei inferioare înmoaie impactul și reduce uzura drumului. Datorită conceptului Eco Stud 10, a fost îmbunătățita aderența pe gheață și a fost redus considerabil zgomotul anvelopelor.

Citeste si:
Nokian a prezentat noile anvelope Nokian Snowproof C
Nokian a prezentat noile...

Nokian Tyres a extins durata de viață a Nokian Hakkapeliitta 10 prin îmbunătățirea reținerii știfturilor anvelopei. Mai mult cauciuc la bază înseamnă că noile crampoane sunt bine fixate.

În comparație cu modelul anterior, Nokian Hakkapeliitta 9, accelerația pe gheață a fost îmbunătățită cu 8% la noul model.

Noua gamă de produse Nokian Hakkapeliitta 10 vine cu o selecție cuprinzătoare de peste 140 de produse. Acoperind dimensiuni de la 14 la 22 inci, Nokian Hakkapeliitta 10 este oferită în categoria de viteză T (190 km / h). Majoritatea produselor sunt marcate XL pentru cea mai mare capacitate de încărcare posibilă în acea dimensiune. Noua gamă de produse Nokian Hakkapeliitta 10 vă fi disponibilă consumatorilor în toamna anului 2021. Principalele piețe sunt țările nordice, Rusia și America de Nord.

Citeste si:
Nokian Tyres finalizează un nou centru de testare în Spania în 2021
Nokian Tyres finalizează un...

Selecția cuprinzătoare de dimensiuni a modelului Nokian Nordman 8 variază de la 13 la 20 inci, oferind alternative pentru mașinile de familie mai mici, precum și pentru vehiculele mai sportive. Bineînțeles, noul model se adresează și SUV-urilor, având dimensiuni între 15 și 19 inci.

Într-un sondaj realizat recent de Nokian Tyres, aproape 50% dintre respondenți au numit aderența și manevrabilitatea pneurilor pe gheață drept cele mai valoroase caracteristici.

Nokian Tyres vrea să introducă o anvelopă fabricată complet din materiale ecologice până în 2025.

Nokian a lansat în 1934 prima anvelopă de iarnă din lume. Se numea "Weather Tyre" și avea o suprafață de rulare foarte profilată, special gândită pentru circulația pe drumuri acoperite de zăpadă. Doi ani mai tărziu, în 1936, ia naștere prima anvelopă de iarnă din seria numită Hakkapeliitta, nume care a fost păstrat până în zilele noastre.

Citeste si:
Șoferii care nu au mașinile echipate pot rămâne fără certificat de...
Șoferii care nu au mașinile...

Sursa foto: Nokian
Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri