19 Martie 2007

Schimbari pe podiumul auto autohton



Skoda si Volkswagen au surclasat Renault si Daewoo pe fondul unei cresteri generale a pietei auto autohtone de peste 10% in primele doua luni ale anului. Aceasta schimbare a fost posibila si prin scaderea vanzarilor producatorilor autohtoni, Dacia si Daewoo, cu putin peste 21%

In ianuarie si februarie 2007 s-au vandut 33.030 de autoturisme, in crestere cu 10,6% fata de cele 29.860 vandute in aceeasi perioada din anul trecut. Productia interna s-a cifrat la 31.700 de unitati in ianuarie si februarie 2007, in scadere cu 5,9% fata de cele 33.694 de automobile produse in perioada similara a anului trecut, potrivit datelor date publicitatii de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). In schimb, exporturile au crescut cu 36,1%, pana la 17.636 unitati, dupa ce in primele doua luni din 2006 au fost de 12.961 unitati.

Dacia ramane liderul autoritar al pietei, cu o cota de 30,6%, respectiv 10.122 de autoturisme. Daca luam in calcul si vehiculele comerciale, Dacia are o cota de piata de 27,4% cu 10.529 de unitati comercializate.

Primele doua luni ale anului au fost foarte bune pentru Skoda si VW. Skoda si-a majorat vanzarile de autoturisme cu 32,6% comparativ cu perioada similara din 2006, trecand astfel pe treapta a doua cu 3127 de modele comercializate. VW a inregistrat o crestere de aproape 80%, comercializand putin peste 3000 de autoturisme.

Daca la finalul lui 2006 Renault ocupa treapta a doua cu cu 23.500 de automobile comercializate (8% din piata), primele doua luni au dus producatorul francez pe treapta a patra, desi si-a crescut vanzarile de autoturisme cu aproape 30 de procente. Renault a comercializat aproximativ 2950 de autoturisme, fiind surclasat de Volkswagen si Skoda. Daca luam in calcul si vehiculele comerciale, Renault ocupa treapta a doua fiind devansat doar de VW (cota de 9% pentru producatorul german comparativ cu 8,3% pentru Renault).

Daewoo, care la finalul anului trecut ocupa pozitia a treia cu 23.186 de masini vandute, a vandut in primele doua luni ale acestui an 1801 autoturisme, fiind devansat si de catre Opel care a comercializat 1833 de unitati.

Inversarea pozitiilor a fost posibila si prin marirea avansului pe care importurile il au in fata vanzarilor de autoturisme autohtone. Daca in 2006 din cele peste 250.000 de masini noi vandute in tara, 54% au fost din import, iar restul de 46% au fost produse in tara, in primele doua luni importurile si-au marit avansul in fata autoturismelor autohtone. Dacia si Daewoo au vandut impreuna in primele doua luni aproape 12.000 de autoturisme noi, in scadere cu 21,2% comparativ cu perioada similara din 2006, in timp ce importurile au crescut cu 43% la putin peste 21.000 de unitati.

Locurile sapte si opt sunt ocupate de Peugeot si Ford, care au vandut peste 1533 respectiv 1494 de autoturisme, in crestere cu 15,6% (Peugeot) si 44,2% (Ford), fata de primele doua luni din 2006. Top zece este incheiat de Hyundai (cota de 3,6% din piata autoturismelor), si Toyota si Chevrolet (ultimele cu o cota egala de piata de 3,1 procente).

In ceea ce priveste modele de import, liderul este Renault Clio cu 1629 de unitati, urmat de Renault Megane - 1148 de unitati, Skoda Octavia Tour cu 1079 unitati comercializate si Skoda Fabia cu 1.004 masini.



Citeste si