După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, înmatricularile de autovehicule au crescut în România, anul 2021 debutează cu o scădere semnificativă, de 46,6% pe un volum de 7.660 unități, potrivit APIA.

În prima lună a anului 2021, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 52,2%, iar cele de vehicule comerciale au scăzut cu 11,9%. În schimb, autoturismele electrice înregistrează o creștere de 17,9% și ajung la o cotă de piață de 4,4%.

Vânzări autovehicule

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) în prima lună a anului 2021 este condus de către Dacia (1.160 unități), urmată de către Ford (987 unități), Toyota (764 unități), Hyundai (661 unități), Volkswagen (542 unități), Skoda (468 unități) și Mercedes (465 unități).

Autoturismele (care reprezintă cca. 77% din total) au înregistrat, în luna ianuarie 2021, un volum de 5.913 unități, cu 52,2% mai mic decât în luna similară din 2020.

Top mărci autoturisme. Datele de înmatriculari aferente primei luni din 2021, ne arată un top 10 relativ diferit de cel de până acum, condus de către Dacia, cu 914 unități (-74,4% față de 2020, cotă de piață 15,5%), urmată de către Ford 734 unități (+31,3%, cotă de piață 12,4%), Toyota 705 unități (+8,1%, cotă de piață 11,9%), Hyundai 661 unități (-25,2%, cotă de piață 11,2%), Skoda 468 unităţi (-54,5%, cotă de piață 7,9%), și Volkswagen 452 unități (-65,8%, cotă de piață 7,6%).

Pe modele, cu cele 365 unități înmatriculate în prima lună a anului 2021, Dacia Logan este pe primul loc (dar, în scădere cu 75,8% comparativ cu ianuarie 2020), urmată de Ford Puma, 237 unități (cu o creștere de 13 ori comparativ cu volumul din ian. 2020), Ford Focus cu 225 unități (în scădere cu 16,0%), Hyundai I20, 202 unități (-28,4% comparativ cu ian. 2020) și Dacia Sandero, 189 unități (-79,7% comparativ cu ian.202).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere importantă (-8,6 pp) față de luna similară din 2020, dar și față de luna anterioară (dec. 2020), ajungând, astfel, la o pondere de 59,2%.

În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere mult mai mică a cotei de piață (doar 1,2pp) față de luna anterioară și una de doar 0,3pp față de ianuarie 2020.

Autoturismele “verzi“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă).

Ca și în lunile anterioare, în care s-a constatat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele “verzi” performează și rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 26,0% comparativ cu luna similară a anului trecut. Si mai important este faptul că ele înregistrează în ianuarie 2021 o cotă de piață de 14,3% față de doar 5,4%, cât s-a înregistrat în luna similară din 2020.

Pe subcategorii, consemnăm o creștere 2021/2020 importantă de 0,6% la autoturismele 100% 0,6% electrice și una mult mai consistentă, de 66,1% 66,1%, la cele hibride plug-in. 30,1% Autoturismele full hybrid înregistrează, la 26,0% rândul lor, o evoluție pozitivă (+30,1%).

În ceea ce privește topul pe mărci al autovehiculelor electrice (100% și hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Volkswagen (59 unități), BMW (38 unități), Mercedes Benz (19 unități), Volvo (18 unități) și Renault (17 unități). In acest context, achizițiile de autoturisme “electrice“ înregistrează, pe volume în creștere cu 17,9%, o cotă de piață semnificativ mai mare (4,4%) decât în luna similară din 2020 (1,8%).

Sursa foto: Kzenon/ shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri