14 Mai 2021

Noua taxă pentru șoferi din Planul Național de Redresare și Reziliență



Guvernul a agreat cu Comisia Europeană reformele pe care le va face în baza Planului Național de Redresare și Reziliență printre care se numără o reformă în domeniul Transporturilor, un nou mod de taxare a traficului și o taxă de mediu pentru a descuraja înmatricularea unor mașini vechi.

Potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, se va renunța la rovinieta fixă si se va trece la un sistem de taxare în care ”fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă”.

Se dorește încurajarea transportului pe căi ferate. Un tren de marfă plăteşte 13 -14 lei pe kilometru parcurs.

"Gândim o reformă a modului de taxare a transportului. De a încurja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul de utilizare a drumurilor publice", a spus Cristian Ghinea.

Şoferii de camioane vor plăti în funcţie de volumul de marfă şi de distanţa pe care va fi transportată marfa.

"Se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă. Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare”, a declarat Cristian Ghinea.

Cititi si Top 5 țări care valorifică cel mai bine mașinile casate în urma programelor Rabla

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că rovinieta pentru camioane va fi plătită în funcţie de volumul de marfă şi de distanţa pe care aceasta va fi transportată.

"Vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă", a spus Cătălin Drulă.

Modificarea sistemului de taxare este stabilită printr-o Directivă Europeană fiind o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Cititi si ATP Trucks Automobile lansează primul autobuz electric românesc

Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene a mai spus ca "România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026. Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%".



Citeste si