Românii trebuie să radieze mașinile vechi date spre casare în cadrul Programului de stimulare a înnoirii parcului auto național RABLA atât din baza de date a instituțiilor fiscale pentru a nu mai plăti impozite, cât și din baza de date a DRPCIV (Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor). Iată ce acte sunt necesare pentru radiere auto.

După obținerea certificatului de distrugere a vechiului autoturism, persoanele trebuie să meargă la direcția impozite și taxe locale pentru a face o radiere fiscală auto. Actele pot fi depuse și online, însă aveți nevoie de semnătură electronică, atât ca persoană fizică, cât și ca juridică.

De asemenea, puteți să trimiteți actele prin poștă sau curier (câte o copie a fiecărui document pe care treceți data și semnați). Termenul legal pentru a primi actele prin poștă este de 45 de zile.

Cititi si Ce mașini sub 13.000 euro puteți cumpăra prin Programul Rabla în 2021

După ce aveți dovada scoaterii din evidențele fiscale trebuie să mergeți la DRPCIV cu următoarele acte.

Acte necesare pentru radierea unui autovehicul din circulație când vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unităţi specializate, în vederea dezmembrării sunt:

  • Cererea solicitantului (cerere de radiere auto 2021);
  • Certificatul de înmatriculare - original;
  • Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Documentul care atestă dezmembrarea, casarea sau predarea unei unităţi specializate în vederea dezmembrării (certificate de distrugere);
  • Certificatul de atestare fiscală radiere auto
  • Certificat de radiere – 3 exemplare;
  • Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie;
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Acte necesare radiere auto, la cerere, în cazul în care deţinătorul nu mai doreşte menţinerea vehiculului în circulaţie:

1) Cererea solicitantului;

2) Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;

3) Certificatul de înmatriculare - original;

4) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;

5) Cartea de identitate a vehiculului în original;

6) Certificatul de atestare fiscală;

7) Certificatul de radiere – 3 exemplare;

8) Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.

Cititi si Ce țări au cele mai multe vehicule electrificate?

9) În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie;

10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

În cazul radierii vehiculelor înmatriculate anterior datei de 1 iulie 1993, care dețin certificate de înmatriculare și numere de înmatriculare modele vechi sau care au o vechime de fabricație mai mare de 30 de ani, radierea se poate efectua în baza unei declarații pe proprie răspundere a titularului sau a moștenitorilor legali ai acestuia, care să ateste că vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulație și nu mai circulă pe drumurile publice.

Acte radiere auto 2021 în cazul scoaterii definitive a vehiculului din România (export):

1) Cererea solicitantului;

2) Certificatul de înmatriculare - original;

3) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;

4) Cartea de identitate a vehiculului în original;

5) Documentul care atestă socaterea definitive a vehiculului din România;

6) Certificatul de atestare fiscală;

7) Certificat de radiere – 3 exemplare;

8) Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.

9) În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora; Delegaţie;

10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Dacă certificatul de înmatriculare, cartea de identitate a vehiculului sau plăcuțele cu număr de înmatriculare au fost reținute de autoritățile străine la înmatricularea în alt stat, solicitantul va depune dovada reținerii acestora.

Radierea unui vehicul scos definitiv din România poate fi efectuată și din oficiu, în baza notificării primite de la autorități competente, care atestă faptul că vehiculul a fost înmatriculat permanent în alt stat.

Sursa foto: Pavel Rumlena / shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri