Daimler Truck, cel mai mare producător global de camioane şi autobuze, se aşteaptă la o creştere moderată a cotei de piaţă la primul său model de camion electric, eActros, din cauza preţului ridicat, a anunţat Andreas von Wallfeld, directorul de vânzări al diviziei Mercedes-Benz Trucks.

Costul unui camion electric este de trei ori mai ridicat decât al unuia cu motor cu ardere internă, în principal din cauza costurilor legate de baterii, a explicat Andreas von Wallfeld, la prezentarea modelului, scrie Agerpres.

Acesta a refuzat să spună cât de multe camioane se aşteaptă grupul german să vândă, precizând că se verifică calitatea modelului eActros şi de aceea producţia va creşte gradual.

Un cost asemănător al camioanelor electrice faţă de cele cu motor cu ardere internă va fi atins de Daimler până în 2025, în funcţie de preţul energiei şi de subvenţii, a explicat Wallfeld.

Acesta a anunţat că iniţial Daimler va lansa eActros pe 12 pieţe din Europa, dar compania este interesată şi de alte pieţe, cum ar fi China, Rusia şi Africa de Sud.

Luna trecută, Daimler a intensificat parteneriatul cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology (CATL), ca parte a planurilor de a accelera electrificarea.

Producătorii auto europeni fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de bateriile din Asia, pe fondul lansării de modele exclusiv electrice pentru a îndeplini ţintele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.

În martie, Daimler anunţa că va accelera trecerea la vehiculele electrice, după un început solid în 2021, în pofida deficitului global de semiconductori care afectează industria auto.

Daimler a anunţat, fără a da detalii suplimentare, că intenţionează să accelereze electrificarea gamei sale de produse. În 2019, grupul german estima că vehiculele complet electrice şi cele hibride plug-in vor reprezenta peste 50% din vânzări, până în 2030.

"Vrem să accelerăm electrificarea gamei noastre de produse. Este obiectivul nostru să atingem această ţintă mai rapid", a afirmat directorul general Ola Kallenius.

În februarie, Daimler a anunţat că urmează să îşi schimbe denumirea în Mercedes-Benz şi să listeze separat divizia de camioane până la finele anului. Această separare este cea mai importantă restructurare decisă de Ola Kallenius de la numirea sa în funcţia de director general al grupului german Daimler AG, în urmă cu aproape doi ani. În plus, separarea de divizia de camioane îi va mulţimi şi pe investitori, care cer de mult timp conducerii Daimler să analizeze o listare a diviziei de camioane, care este unul dintre cei mai mari producători mondiali de vehicule comerciale.

Planul este menit să sporească apetitul investitorilor Daimler, în condiţiile în care grupul german se concentrează pe vehiculele electrice, brandul Mercedes-Benz concurând cu Tesla Inc, Porsche, BMW şi altele.

Frank Billerm analist la LBBW, a declarat pentru Automobilwoche că în martie 2022 Daimler Truck ar putea fi inclus în indicele DAX al principalelor companii germane listate la Bursa de la Frankfurt.

Pe piaţa camioanelor, Daimler concurează cu rivalii tradiţionali AB Volvo (Suedia), Traton, divizie a Volkswagen AG, şi Paccar Inc.

Conform planificatei scindări, o participaţie majoritară la Daimler Truck va fi distribuită acţionarilor Daimler AG.

Listarea diviziei de camioane la Bursa de la Frankfurt este programată să aibă loc până la finalul acestui an. La momentul oportun, Daimler îşi va schimba denumirea în Mercedes-Benz, a informat recent grupul german.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri