Start-up-ul israelian ElectReon folosește tehnologia de inducție pentru a reîncărca bateriile mașinilor electrice în mers pe drumuri construite special și consideră că așa va arăta viitorul pentru electrificare, scrie Bloomberg.

Pentru ca mașinile electrice să se încarce în mers, sub asfalt vor fi amplasate bobine conductoare care pot încărca fără fir autoturismele, autobuzele și camioanele electrice, oferind o soluție pentru cel mai mare obstacol din industrie: anxietatea.

ElectReon Wireless a refăcut 6 kilometri de drumuri în Israel și Suedia pentru a dovedi viabilitatea ideii și lucrează la proiecte similare în Germania și Italia.

ElectReon folosește bobine lungi de 1,2 metri îngropate sub asfalt pentru a furniza energie vehiculelor. Pentru a testa tehnologia, ElectReon a echipat un autobuz cu trei receptoare sub șasiu pentru a prelua curent în mers, folosind tehnologia de inducție. Stratul de asfalt elimină șansa ca trecătorii să fie electrocutați, spun inginerii.

Pe o porțiune de 2 km a unui drum din nordul orașului Tel Aviv a fost instalată noua tehnologie wireless în secțiuni de 100 de metri lungime distanțate la aproximativ 200 de metri.

Retail jobs

Foto: Tel Aviv-Yafo Municipality

Potențialul pentru astfel de sisteme este imens, deoarece vehiculele electrice au reprezentat mai puțin de 5% din vânzările de mașini noi la nivel global anul trecut - și 2% în SUA - în mare parte, întrucât potențialii cumpărători sunt îngrijorați de autonomia redusă a vehiculelor.

Administrația suedeză pentru transporturi spune că sistemul ElectReon din Gotland costă aproximativ 1 milion de euro (1,2 milioane de dolari) pe kilometru, puțin mai mult de jumătate din prețul unei rețele catenare. Dar bobinele ElectReon furnizează aproximativ un sfert din electricitate - energia se deplasează mai eficient atunci când sursa de alimentare este în contact direct cu bateria - astfel încât compania ar necesita mai multe infrastructuri pentru a atinge același nivel de încărcare.

Citeste si:
România are doar 931 km de autostradă. Cum stau vecinii
România are doar 931 km de...

Citiți și Un start-up american vinde mașini electrice care nu trebuie încărcate niciodată

ElectReon a mărit cantitatea de energie pe care o poate transfera, la 25 kilowatt-oră pe receptor - de aproape 10 ori mai mult decât era acum câțiva ani - și își propune să atingă 45 kWh până anul viitor. La ritmul actual, un autobuz ar putea circula în oraș o zi întreagă cu două ore de încărcare.

Tehnologia este testată cu modele Renault Zoe și autobuze și camioane Volkswagen, Jeep și Higer din China.

Scepticii spun că tehnologia riscă să devină învechită prin îmbunătățirea performanței bateriei. Volvo Group AG spune că astfel de sisteme ar costa contribuabilii de 10 ori mai mult decât stațiile de încărcare fixe.

Citiți și Trecerea la vehicule electrice ar putea face mașinile inaccesibile

Citeste si:
Prima țară din lume în care mașinile electrice se vor încărca wireless
Norvegia va fi prima țară din...

În schimb, inginerii susțin că viabilitatea sistemului său nu este amenințată de baterii mai bune. Încărcarea în mișcare a ElectReon ar permite vehiculelor să aibă baterii mult mai mici.

Municipalitatea Tel Aviv-Yafo a semnat un acord de colaborare cu compania israeliană ElectReon, pentru a dezvolta și instala sistemele rutiere electrice pentru încărcarea vehiculelor electrice în timpul călătoriilor. Construcția unui drum electric pentru încărcarea vehiculelor de transport public va face din Tel Aviv-Yafo primul oraș din lume care va lansa tehnologia de încărcare a autobuzelor la scară largă.

Sursa foto: ElectReon

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri