Producătorul de whisky scoţian Glenfiddich a anunţat marţi că a început să îşi modifice camioanele de livrări, astfel încât acestea să poată rula pe biogazul produs din reziduurile rezultate de pe urma procesului de distilare a whisky-ului.

Glenfiddich a precizat că a instalat staţii de alimentare la distilarea sa de la Dufftown, nord-estul Scoţiei, care utilizează o tehnologie dezvoltată de firma mamă William Grant & Sons şi care converteşte reziduurile rezultate de pe urma procesului de producţie într-un biogaz care generează o cantitate mică de CO2 şi alte emisii dăunătoare, potrivit Agerpres.

Directorul de distilare de la William Grant & Sons, Stuart Watts, a spus că în mod tradiţional Glenfiddich vindea cerealele rezultate la finalul procesului de producţie a malţului pentru a fi folosite ca nutreţ pentru vite. Însă printr-un proces denumit digestie anaerobă, în care bacteriile pot produce biogaz din materii organice, distileria poate utiliza reziduurile lichide rezultate din procesul de producţie a whisky-ului pentru a produce combustibili şi astfel să îşi recicleze toate deşeurile.

Glenfiddich, care vinde peste 14 milioane de sticle de whisky single malt anual, a informat că biogazul, produs din reziduurile rezultate ca urmare a procesului de distilare, este folosit deja pentru a alimenta trei camioane care au fost convertite special pentru acest tip de combustibil şi care transportă whisky-ul de la distilieria de la Dufftown până la facilităţile de îmbuteliere şi ambalare, acoperind patru facilităţi William Grant & Sons amplasate în centrul şi vestul Scoţiei.

Cronicarul englez din secolul XVI, Raphael Holinshed, descrie numeroase beneficii medicinale asociate cu consumul moderat de whisky. Se pare că şi reziduurile rezultate în urma procesului de distilare ar putea fi benefice pentru mediul înconjurător.

Compania de distilare susţine că utilizarea biogazului permite reducerea emisiilor de CO2 cu peste 95% comparativ cu motorina şi alţi combustibili fosili şi de asemenea reduce emisiile de alte particule dăunătoare cu până la 99%. Fiecare camion emite anual până la 250 de tone de CO2, susţine Glenfiddich.

Camioanele convertite pe care Glenfiddich le utilizează sunt vehicule marca Iveco care în mod normal folosesc gaz natural lichefiat. Stuart Watts spune că Glenfiddich are o flotă de aproximativ 20 de camioane iar tehnologia ar putea fi introdusă pe întreaga flotă de vehicule de livrări a grupului William Grant & Sons.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri