„Unul dintre cele mai performante șantiere”: Cum arată imaginile cu lucrările de pe A3
Unul dintre șantierele care merg cel mai bine în România este cel dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finanțare prin PNRR, potrivit unei postări de pe Facebook a Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.
Antreprenorul român care lucrează pe acest tronson colaborează cu peste 500 de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de 480 de muncitori care lucrează în două schimburi, potrivit lui Cătălin Drulă. Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este 2023.
Ministrul a listat și utilajele folosite la lucrările în cauză.
- 6 stații de betoane,
- 94 de autobasculante,
- 37 de buldoexcavatoare, buldozere și excavatoare cu șenile/pneuri,
- 15 cilindri,
- 10 încărcătoare frontale,
- 7 autogredere,
- 4 cisterne cu apă,
- 53 de cife de beton
- 22 de instalații de piloți forați,
- O pompă de beton + o trusă de stabilizare pământ.
Ministrul Transporturilor a trecut în revistă și „alte cifre impresionante legate de execuția celor 42 de km ai tronsonului”:
mixturi asfaltice - 400.000 de tone; strat de agregate stabilizate cu lianți hidraulici - 240.000 metri cubi; fundație din balast – 320.000 metri cubi; pentru terasamente, 6,5 milioane de metri cubi de săpătură sunt deja executate (din 12 milioane de metri cubi); lucrările de artă au o lungime totală de 8,7 km; s-au executat până acum 30 de km din lungimea totală a piloților forați de 140 de km.
De asemenea, Sectorul Nădășelu - Mihăiești - Zimbor - Poarta Sălajului va cuprinde, potrivit lui Drulă:
- 18 viaducte,
- 8 poduri,
- 7 pasaje,
- 35 de podețe,
- 1 nod rutier,
- 2 parcări de scurtă durată, în oglindă