12 August 2021

„Unul dintre cele mai performante șantiere”: Cum arată imaginile cu lucrările de pe A3



Unul dintre șantierele care merg cel mai bine în România este cel dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finanțare prin PNRR, potrivit unei postări de pe Facebook a Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.

Antreprenorul român care lucrează pe acest tronson colaborează cu peste 500 de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de 480 de muncitori care lucrează în două schimburi, potrivit lui Cătălin Drulă. Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este 2023.


Ministrul a listat și utilajele folosite la lucrările în cauză.

  • 6 stații de betoane,
  • 94 de autobasculante,
  • 37 de buldoexcavatoare, buldozere și excavatoare cu șenile/pneuri,
  • 15 cilindri,
  • 10 încărcătoare frontale,
  • 7 autogredere,
  • 4 cisterne cu apă,
  • 53 de cife de beton
  • 22 de instalații de piloți forați,
  • O pompă de beton + o trusă de stabilizare pământ.

Ministrul Transporturilor a trecut în revistă și „alte cifre impresionante legate de execuția celor 42 de km ai tronsonului”:
mixturi asfaltice - 400.000 de tone; strat de agregate stabilizate cu lianți hidraulici - 240.000 metri cubi; fundație din balast – 320.000 metri cubi; pentru terasamente, 6,5 milioane de metri cubi de săpătură sunt deja executate (din 12 milioane de metri cubi); lucrările de artă au o lungime totală de 8,7 km; s-au executat până acum 30 de km din lungimea totală a piloților forați de 140 de km.

De asemenea, Sectorul Nădășelu - Mihăiești - Zimbor - Poarta Sălajului va cuprinde, potrivit lui Drulă:

  • 18 viaducte,
  • 8 poduri,
  • 7 pasaje,
  • 35 de podețe,
  • 1 nod rutier,
  • 2 parcări de scurtă durată, în oglindă



Citeste si