Carfix, prima aplicație românească care digitalizează 100% procesul de constatare a daunelor auto, lansată anul acesta și descărcată de 4.800 de utilizatori, ar putea avea 30.000 de descărcări până la finalul anului, consideră Sorin Iacob, directorul general al GTM Managing Services, care anunță noi servicii în aplicație în perioada următoare.

"Începând din august, Carfix permite utilizatorilor să verifice online valabilitatea ITP-ului și a Rovinietei, urmând ca în scurt timp să le oferim acestora posibilitatea de a achiziționa polițe RCA direct din aplicație. (...) Ne-am propus ca până la sfârșitul anului să avem circa 30.000 de descărcări ale aplicației și suntem încrezători că vom atinge acest obiectiv".

Sorin Iacob, director general GTM Managing Services

Carfix digitalizează 100% procesul de constatare a unei daune auto și reușește să reducă timpul pierdut de la câteva zile, la doar câteva minute. Prin intermediul aplicației, constatarea unei daune auto se face pe telefonul mobil, fără să mai fie nevoie ca șoferii să se deplaseze pentru întocmirea dosarului de daună. Carfix ghidează automat utilizatorul prin tot procesul de constatare, iar acuratețea datelor este asigurată prin coordonatele GPS.

"Datele pe care le analizăm ne arată că există o creștere semnificativă a interesului clienților Carfix pentru salvarea în aplicație a documentelor mașinii și ale șoferului, pentru a le avea tot timpul la îndemână și observăm interes în creștere pentru configurarea alertelor pentru reamintire la expirarea acestora (documente, polițe de asigurare, ITP, revizie, rovinietă, trusă medicală sau extinctor). Ne așteptăm ca interesul pentru avizarea unei daune prin aplicație să crească odată cu încheierea perioadei de vacanță și cu lansarea serviciului de achiziție rapidă polițe de asigurare RCA. Spunem “rapidă” pentru că am optimizat fluxul de achizitie astfel încât cumpărarea unei polițe, în condiții normale, să se poată face în mai puțin de 3 minute", mai spune Sorin Iacob.

O nouă investiție în aplicația Carfix

Investiția pentru dezvoltarea aplicației Carfix a fost de peste două milioane de lei și a fost făcută pe parcursul a doi ani. Compania intenționează să facă o nouă investiție, de 1,5 milioane lei în lansarea de noi servicii.

"Fiecare update aduce ceva nou pentru utilizatori și în spatele actualizărilor pe care le facem în mod regulat se află munca unei intregi echipe formată din manageri de proiect, programatori, designeri, consilieri juridici si altii. Estimăm că până la sfârșitul anului vom investi încă 1.500.000 lei în noi servicii și funcționalități ce vor fi disponibile utilizatorilor în cadrul aplicației, precum si in promovarea acesteia", a adaugat Sorin Iacob.

Cum este monetizată aplicația

Carfix a fost gândită ca o aplicație gratuită pentru utilizatori.

"Obiectivul nostru a fost de a digitaliza în proporție de 100% procesele de inspecție de risc, avizare și constatare a daunelor. Am reușit să facem acest lucru și am scurtat timpul pierdut pentru constatarea daunelor auto de la 3 ore distribuite pe parcursul a 2-3 zile, la doar câteva minute, diminuând stresul generat de accidentele rutiere", a spus Sorin Iacob.

Monetizarea aplicației se realizează, pe de o parte, în relație cu profesioniștii din domeniu, companiile de asigurări, leasing sau cu brokeri, cărora le sunt percepute taxe pentru fiecare flux (constatarea unei daune auto, inspecție de risc sau evaluare auto) completat prin platforma Carfix.

Pe de altă parte, monetizarea Carfix se realizează și în relație cu nevoile recurente ale șoferilor sau ale deținătorilor de autoturisme - achiziția polițelor de asigurare, pachete de revizie tehnică periodică, pachete de asistență rutieră, piese de schimb, servicii de reparație mecanică, tinichigerie și ITP. Pentru fiecare dintre aceste achiziții este reținut un comision din suma plătită de către client.

Utilizarea aplicației presupune:

● timp câștigat prin digitalizarea proceselor;
● date colectate cu o acuratețe ridicată printr-un flux controlat și avizat;
● costuri reduse prin creșterea numărului de solicitări completate de inspectori într-un anumit interval de timp, eliminând necesitatea angajării de personal nou

În cadrul aplicației șoferii mai pot realiza inspecții de risc, pot configura alerte pentru expirarea polițelor CASCO, RCA, a ITP-ului, a rovinietei și chiar a trusei medicale.

Funcțiile Carfix:

  • Avizarea daunei și efectuarea unei constatări de la distanță;
  • Primirea automată a procesului verbal de constatare a daunei;
  • Primirea automată a ofertei de despăgubire pentru reparația în regie proprie;
  • Eliminarea birocrației și semnarea de la distanță a documentelor necesare constatării daunelor sau realizării unei inspecții de risc.

Cum funcționează aplicația?

  • În cazul unui incident, daunele mașinii pot fi constatate în 3 pași:
  • Încarci datele celeilalte părți, iar datele tale și ale mașinii vor fi completate automat, din profilul tău, în formularul de constatare;
  • Spui ce s-a întâmplat și completezi detaliile evenimentului (ora și locul unde a avut loc). Arăți daunele mașinii și faci fotografii părților avariate, cu ajutorul șabloanelor puse la dispoziție de aplicație.
  • După ce ai verificat informațiile, trimiți solicitarea, iar de aici întreaga procedură este preluată de către asigurator.

Sursa foto: Minerva Studio/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri