20 August 2021

Drulă anunță 3 proiecte de infrastructură, ”mai puțin cunoscute”, care vor fi gata anul acesta



Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, anunță trei proiecte ”mai puțin cunoscute” care vor fi gata anul acesta, dincolo de drumurile de mare viteză la care a făcut referire în ultima perioadă.

Pasajul Mogoșoaia, Centura Mihăilești și drumul rapid Vama Giurgiu-DN5 sunt proiectele mai puțin cunoscute despre care Cătălin Drulă spune că vor fi gata anul acesta.

”În afară de drumuri de mare viteză precum lotul 2 din A10 Sebeș-Turda, tronsonul 2 din DX12 Craiova-Pitești sau A3 la Târgu Mureș (care vor fi gata în următoarele luni), anul acesta se finalizează și trei dintre proiectele din sudul țării - mai mici ca amploare, dar cu un impact semnificativ pentru siguranța, confortul șoferilor și în privința reducerii ambuteiajelor”, precizează Cătălin Drulă, explicând mai jos în ce vor consta cele trei proiecte:

  • Vorbim, în primul rând, de încheierea lucrărilor la Pasajul de la Mogoșoaia, înainte de termen, adică în octombrie. Tot atunci se vor termina atât asfaltările din vecinătate de pe șoseaua de centură, cât și amenajarea turbogirației de la intersecția Centurii cu Strada Gării Otopeni. Traficul de coșmar din zonă va fi ameliorat, odată cu finalizarea acestor proiecte.Stadiul fizic al lucrărilor la pasaj este de 65%, iar pe șantier tocmai ce a început să fie așternut asfaltul. Cum vremea se anunță frumoasă în continuare, această etapă nu ar trebui să ridice probleme.
  • Tot în apropiere de București, avem Centura orașului Mihăilești, care va fi și ea gata tot anul acesta, după ani și ani de tergiversări. Stadiul fizic al lucrărilor a depășit 75%. În prezent, constructorul execută ultimul strat de asfalt, betonul rutier din parcări și sistemul de iluminat. Urmează lucrări de trasare a marcajelor rutiere și instalarea parapetelui de protecție.
  • Coborâm spre sud, către granița cu Bulgaria, unde vom avea, începând de anul acesta, un drum rapid care va lega Vama Giurgiu-Ruse cu DN5. Are câte 2 benzi pe fiecare sens, separator median și o lungime de 5,7 km. Este construit din beton, cu o tehnologie nouă - pe care aceeași firmă austriacă a implementat-o și pentru pista 2 a aeroportului Henri Coandă, deschisă anul acesta. Stadiul fizic a ajuns la 50% aici. Aceasta va fi o intrare/ieșire din țară modernă, care are și un alt mare avantaj - degrevează orașul Giurgiu de tranzitul auto și, implicit, de poluarea astfel provocată.



Citeste si