Încă de la primii pași ai etapei de dezvoltare a automobilelor electrice Skoda iV, inginerii Skoda Auto iau o gamă largă de măsuri pentru a se asigura că automobilele oferă siguranță maximă, inclusiv în cazul unui accident. O atenție deosebită este acordată instalării bateriilor de înaltă tensiune, astfel încât acestea să fie protejate la impact și să fie totodată protejate împotriva supra-încărcării. Astfel automobilele electrice sunt la fel de sigure în caz de accident ca cele cu motoare cu ardere internă.

Autoturismele electrice moderne își protejează pasagerii în caz de accident la fel de fiabil ca autoturismele cu motoare cu ardere internă uzuale. Acest fapt este dovedit și de Skoda Enyaq iV, model ce a obținut cinci stele la testul Euro NCAP.

Mai mult chiar, în ceea ce privește protecția ocupanților adulți și copii, SUV-ul electric Skoda a obținut cel mai ridicat scor din toate timpurile înregistrat vreodată de testul european de referință pentru siguranța la impact.

Bateria de înaltă tensiune cu care este echipat Enyaq iV este bine protejată și nu a reprezentat riscuri crescute pentru siguranță. Acest fapt a fost confirmat și prin studii independente realizate de cercetătorii specializați în accidente și în incendii. Din analizele lor a rezultat că autovehiculele electrice pe baterie dispun de același nivel de siguranță la impact ca modelele cu motoare convenționale cu ardere internă.

Pachetul de baterii de la Skoda Enyaq iV este instalat în podeaua automobilului din motive de siguranță în caz de impact. Sunt foarte rare situațiile în care un automobil electric ia foc după un accident. Nici măcar un impact violent nu este suficient pentru a cauza incendierea unei baterii.

Citeste si:
Încă o companie auto reduce producția din cauza lipsei de...
Încă o companie auto reduce...

Doar în cazul improbabil al deteriorării sau deformării unității de stocare a energiei, ar putea lua foc celulele bateriei. Pentru a reduce acest risc, pachetul bateriei de la Skoda Enyaq iV, de pildă, este instalat în podeaua automobilului, din motive de siguranță în caz de coliziune. Modulele în sine sunt integrate într-o carcasă stabilă, hidro-izolată.

Inginerii acordă o atenție specială prevenirii supraîncărcării unității de stocare a energiei. Astfel, tehnologia sofisticată cu releuri de protecție și senzorii avansați au grijă să reducă la minimum riscul de supratensiune sau suprasolicitare termică. Sunt monitorizate în permanență temperatura, nivelul de încărcare și alți parametri ai bateriei de propulsie.

In cazul unui accident sau al unei defecțiuni, componentele electrice vor fi deconectate în câteva milisecunde de la baterie, astfel că se întrerupe tensiunea și nu există niciun pericol pentru pasageri.

Testele independente care parțial merg mult mai departe decât cerințele impuse de lege au arătat că fiind bine protejate, pachetele bateriei rămân nedeteriorate chiar și în cazul în care caroseria este deformată și că nu că nu există un risc crescut de incendiu în cazul unei coliziuni. Sistemul integrat de decuolare a răspuns, de asemenea, sigur și fiabil în toate testele.

Citeste si:
Cîmpeanu: Nu sunt susținător al școlii online. Școala online este...
Sorin Cîmpeanu: Nu sunt...

Sursa foto: Skoda

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri