Luca de Meo, numit recent director general la Renault Group, a avertizat că deficitul de semiconductori şi creşterea costurilor cu energia vor conduce la majorarea preţului automobilelor.

"Preţurile vor creşte şi mai mult în următoarele 12 luni", deoarece producătorii de cipuri profită de avantajul oferit de deficitul de aprovizionare, a declarat Luca de Meo într-un interviu publicat joi în cotidianul spaniol "Expansion". Potrivit lui Luca de Meo, preţurile au început deja să crească, în condiţiile în care producătorii auto se concentrează pe modelele mai scumpe din cauza lipsei de semiconductori. Pe lângă lipsa de semiconductori, preţul automobilelor este influenţat şi de creşterea cotaţiilor la oţel, gaze naturale, energie electrică, cupru şi aluminiu, a adăugat directorul Renault, scrie Agerpres.

Pe de altă parte, Luca de Meo a atras atenţia că există riscul ca Europa să îşi piardă competitivitatea în faţa Chinei dacă se vor face progrese mult prea rapide în domeniul automobilelor electrice. "Dacă Europa devine continentul cu cele mai multe automobile electrice, va deveni un teren de cucerit pentru chinezi. Ei sunt mai competitivi pe segmentul automobilelor electrice, decât pe segmentul automobilelor cu motoare pe combustie. Din acest motiv, dacă vom avea cele mai stricte reglementări în termeni de emisii poluante şi ne vom concentra pe automobilele pe baterie, chinezii se vor uita spre Europa în loc de SUA", susţine Luca de Meo în interviul pentru "Expansion".

În ultimele luni, constructorii de automobile din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. Odată cu revenirea cererii de consum, constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursa foto: KELENY / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri