În Uniunea Europeană, infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice este slab dezvoltată, existând o lipsă de încărcătoare în întreaga regiune. În plus, foarte puține dintre stațiile electrice pot încărca vehicule la un nivel acceptabil ca viteză, potrivit Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA).

Pentru a convinge mai mulți cetățeni să își cumpere o mașină electrică, trebuie să înlăturăm toate problemele asociate cu încărcarea. Oamenii trebuie să vadă o mulțime de încărcătoare în jurul lor, iar aceste puncte de încărcare trebuie să fie rapide și ușor de utilizat fără a fi nevoie să aștepte la cozi lungi. Încărcarea ar trebui să fie la fel de convenabilă și simplă precum este astăzi realimentarea.

- Eric-Mark Huitema, directorul general ACEA -

Olanda (66.665), Franța (45.751) și Germania (44.538) sunt pe primele locuri în UE după numărul de stații unde pot fi încărcare vehicule electrice. Pe ultimele locuri în top 10 sunt Danemarca și Finlanda, țări care au cel mai mare număr de mașini electrice pe șosele.

Top 10 țări care au cea mai bună infrastructură publică pentru EV

  1. Olanda: 66.665
  2. Franța: 45.751
  3. Germania: 44.538
  4. Italia: 13.073
  5. Suedia: 10.370
  6. Belgia: 8.481
  7. Austria: 8.071
  8. Spania: 7.407
  9. Finlanda: 3.728
  10. Danemarca: 3.254

Situația stațiilor de încărcare în România

România are mai puțin de 500 de puncte de încărcare publice pentru mașinile electrice, dintre care doar 176 permit încărcare rapidă, cu peste 22 kW, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În situația României sunt și Estonia (399), Grecia (275), Letonia (291), Lituania (174), Malta (96), Bulgaria (194), Cipru (70).

ACEA trage un semnal de alarmă, deoarece guvernele naționale și Parlamentul European urmează să își pregătească pozițiile cu privire la Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR) propus de Comisia Europeană. AFIR este o componentă centrală a pachetului european „Fit for 55” privind clima, care include, de asemenea, noi obiective de CO2 pentru mașini.

Din aproximativ 225.000 de încărcătoare publice disponibile în prezent în UE, doar 25.000 sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Cu alte cuvinte, doar unul din nouă puncte de încărcare europene este un încărcător rapid (cu o capacitate de peste 22 kW). Punctele de încărcare rămase (cu o capacitate de 22 kW sau mai puțin) includ multe prize comune sau de grădină, de capacitate redusă.

Încărcarea unei mașini electrice folosind una dintre aceste 200.000 de prize lente poate dura până la o noapte întreagă. În schimb, utilizarea unui încărcător rapid de mare capacitate poate reduce acest timp la mai puțin de o oră.

Sursa foto: Smile Fight / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri