Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar şi cu Bulgaria.

Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare si a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borș, Petea - cu 14 km de cozi și timpi de așteptare de 12 ore și mai mult.

Situația este similară și în celelalte puncte de trecere ale frontierei, de la Calafat și Giurgiu, unde se înregistrează timpi ridicați de așteptare pe arterele de circulație destinate traficului de autocamioane.

UNTRR consideră că prin apartenența României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că Romania nu este parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei.

Retail jobs

"Dorim să tragem un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părții ungare, care nu fac decât să coboare România pe lista opțiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria - unde volumul investițiilor străine directe anual a fost și este de 2 până la 4 ori mai mare decât în România", spun reprezentantii UNTRR.

În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulți bani per capital în aceeași perioadă.

"Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE, nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc", mai spun oficialii.

Citeste si:
Noi mașini vor fi scoase la vânzare de către ANAF în ianuarie
Noi mașini vor fi scoase la...

UNTRR solicită autorităților române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spațiul Schengen, pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă. Sursa foto: Mikael Damkier/shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri