Hyundai Auto România a încheiat anul 2021 pe prima poziție în topul înmatriculărilor de autoturisme noi de import, cu 9.532 de unități și o cotă de piață de 7,9%, înregistrând totodată cea mai mare creștere anuală a vânzărilor din top 10 – 39% față de anul 2020.

În topul vânzărilor se află modelul Tucson cu 2.852 de unități comercializate, reprezentând 30% din totalul vânzărilor mărcii și devenind cel mai comercializat SUV de import în România, urmat de autovehiculele din clasa C (i30, Elantra, Ioniq) – 2.387 de unități, adică 25% din volumele Hyundai, dar și de cele din segmentul B (i20, Bayon) – 1.884 de unități, totalizând 20% din mixul de vânzări local, conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Totodată, conform statisticilor APIA, mai puțin de 1% dintre autovehiculele Hyundai vândute în 2021 pe piața locală au fost motorizate diesel; 80% dintre modele au fost cu propulsoare pe benzină, iar 19% electrificate (EV, PHEV, HEV).

"IONIQ 5 – noul model 100% electric din gama Hyundai – reflectă cel mai bine combinația reușită între design și tehnologii inovatoare care ne-a adus aprecierea clienților. În 2022 vom accelera procesul de tranziție către modele ECO, în concordanță cu cererea aflată în creștere," a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto România.

Retail jobs

Hyundai Auto România a înregistrat în 2021 o cifră anuală de afaceri în creștere cu peste 80% față de anul precedent. Vânzările Hyundai în România sunt susținute de rețeaua națională de distribuitori, care pe parcursul ultimilor doi ani a crescut cu 20%, ajungând în prezent la 36 de locații.

Hyundai Auto România, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul mărcii Hyundai în România din anul 1994 și aduce pe piața națională 10 modele Hyundai. Fondată în 1967, Hyundai Motor Company este prezentă în peste 200 de țări și are 120.000 de angajați la nivel global.

Sursa foto: Hyundai

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri