Care sunt cele mai căutate mașini noi la început de an: cum arată topul înmatriculărilor în Europa

Sursǎ foto: Shutterstock

Care sunt cele mai căutate mașini noi la început de an: cum arată topul înmatriculărilor în Europa

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile a publicat un raport cu privire la înmatriculările de automobile noi în Europa în luna ianuarie. Cifrele marilor producători de automobile arată că industria continuă să fie lovită de criza semiconductorilor.

În urma datelor analizate de Wall-street.ro, pe care le puteți consulta în paginile următoare, veți regăsi informații cu privire la automobilele Volkswagen, Stellantis, Hyundai, Ford, dar și cum au arată vânzările Dacia.

Volkswagen

Volkswagen

Cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în Europa le-a avut grupul Volkswagen. Vorbim aici de 206.018 unităÅ£i în ianuarie 2022, în scădere cu 3,7% faÅ£ă de prima luna a anului trecut, atunci când VW a avut 213.954 unităÅ£i.

Statisticile nu sunt la fel de bune pentru Volkswagen, când vine vorba despre vânzările pe anul trecut. Toyota a anunțat că în 2021 vânzările sale au cresccut cu 10,1%, devenind pentru al doilea an consecutiv cel mai mare producător auto mondial. Anul trecut, Volkswagen a vândut 8,9 milioane de unități, înregistrând un declin al vânzărilor de 5%.  Pentru producătorul auto german, au fost cele mai slabe rezultate privind vânzările din ultimii 10 ani.

Sursă foto: Stutterstock

Stellantis

Stellantis

Locul secund în ierarhia prezentată l-a ocupat grupul Stellantis. Acesta a avut luna trecută 156.673 de maÅŸini noi înmatriculate în UE. În cazul său, scăderea a fost mai mare decât Volkswagen, comparativ cu luna ianuarie a anului trecut, fiind de 12,4%. Mai exact, în prima lună din 2021, Stellantis a înmatriculat 178.931 unităÅ£i noi.

Din grupul Stellantis fac parte mărci precum Fiat, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Jeep și Citroen.

Producătorul auto italo-american a primit o veste bună de la guvernul de la Roma. Mai exact, Italia va sprijini cu 369 milioane de euro fabrica de baterii Stellantis de la Termoli. AnunÅ£ul a fost făcut de ministrul italian al Industriei, Giancarlo Giorgetti, într-un interviu acordat publicaÅ£iei Il Sole 24 Ore, citat de Agerpres.

Foto: Shutterstock

Hyundai

Hyundai

DeÅŸi ocupă locul al treilea în acest top, Hyundai s-a remarcat cu o creÅŸtere importantă la capitolulul înmatriculărilor de maÅŸini noi. În ianuarie 2022, producătorul auto coreean a avut 84.789 unităÅ£i, mai mult cu 35,8% faÅ£ă de ianuarie 2021. Atunci, Hyundai a atins cifra de 62.434 unităÅ£i.

În România, Hyundai a terminat anul trecut pe prima poziție în topul înmatriculărilor de autoturisme noi de import, cu 9.532 de unități și o cotă de piață de 7,9%. Modelul Hyundai Tucson a fost cel mai bine vândut SUV de import în țara noastră, cu 2.852 de unități. 

Foto: Shutterstock

Renault (Dacia)

Renault (Dacia)

Și aici se observă o creștere importantă, atunci când ne referim la maÅŸinile noi pe care Dacia le-a vândut luna trecută. La general, francezii de la Renault au înregistrat 76.712 de unităÅ£i noi înmatriculate, în scădere cu 0,9% faÅ£ă de ianuarie 2021, când au fost 77.395 unităÅ£i. În ceea ce priveÅŸte Dacia, în ianuarie 2022 au fost înmatriculate 34.150 unităÅ£i, în creÅŸtere cu 19,1% faÅ£ă de ianuarie 2021, când au fost înmatriculate 28.671 unităÅ£i.

Începutul acestui an a adus și alte statistici pozitive pentru Dacia. Astfel, în ianuarie, înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România de peste trei ori, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Mai exact, Dacia a înmatriculat în ianuarie 2022 2.765 de autoturisme noi, față de 914, câte au fost în ianuarie 2021.

Foto: Shutterstock

Ford

Ford

Autoturismele noi Ford au fost cu 16,9 % mai puÅ£ine înmatriculate luna trecută, comparativ cu ianuarie 2021. Mai exact, cifra a fost de 38.180 unităÅ£i, în timp ce în prima luna a anului trecut Ford a reuÅŸit să înmatriculeze 45.954 maÅŸini noi.

În altă ordine de idei, producătorul auto american a anunțat recent că ia în considerare producerea de vehicule electrice în India pentru export ÅŸi posibil pentru vânzarea pe piaÅ£a indiană. Este o schimbare de strategie, după ce, în septembrie, Ford a informat că intenÅ£ionează să oprească producÅ£ia de automobile în India ÅŸi îÅŸi va închide ambele uzine din această Å£ară,

Foto: Stutterstock

Personalizate pentru tine