2 Martie 2022

Transportatorii acuză că șoferii români de camioane sunt mai impozitați decât bulgarii



Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) susține că deputații au demontat întreaga construcție legislativă pentru care patronatele din domeniu au manifestat public în toamna anului trecut, limitând valoarea diurnei acordate la maximum 3 salarii lunare de bază, cumulate.

FORT face astfel referire la o propunere legislativă pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea unor acte normative (Plx. 583/2021), care a fost discutată recent de către Comisia pentru buget, finanţe şi bănci respectiv Comisia pentru muncă și protecție socială.

Textul complet al legii, precum și expunerea de motive, pot fi consultate la acest LINK.

”În marea lor "înțelepciune" cele două comisii au demontat întreaga construcție legislativă pentru care patronatele din transporturi au manifestat public în toamna anului trecut, limitând valoarea diurnei acordate la maximum 3 salarii lunare de bază, cumulate. În timp ce Bulgaria a crescut valoarea diurnelor acordate angajaților din transporturi, pentru a rămâne competitivi la nivel european, noi ne sabotăm și călcam în picioare bruma de capital autohton în condițiile unei impozitări excesive a muncii”, menționează reprezentanții FORT, într-un comunicat de presă.

Transportatorii susțin că în loc să scadă presiunea impozitelor pe piața muncii, eliminând discrepanțele în raport cu indemnizațiile din sectorul public, parlamentarii celor două comisii au trimis transporturile românești ”la coșul istoriei”.

Citiți și Patronatele din transporturi pregătesc proteste de stradă, dacă Guvernul nu plafonează tarifele RCA

Aceștia mai adaugă faptul că, dacă legea ar trece în forma propusă, companiile de transport nu s-ar putea încadra în noile plafoanele stabilite, mai ales în condițiile expploziei tarifelor RCA și a prețurilor la carburanți.

Citiți și ASF a propus Guvernului limitarea tarifelor RCA pentru 6 luni

”Industria românească de transport a fost condamnată la distrugere de către proprii parlamentari cu largul concurs al Ministerului Transporturilor care nu a mișcat nici măcar un deget în aceste comisii, contrar promisiunilor făcute de ministrul în funcție. Ultima șansă mai poate să o acorde votul final în plen, însă este greu de presupus că parlamentarii noștri se vor trezi din somnul de veci și vor elimina amendamentele votate în cele două comisii”, concluzionează oficialii FORT.



Citeste si