12 Aprilie 2022

Honda Motor vrea să lanseze 30 de mașini electrice până în 2030



Compania japoneză Honda Motor a anunţat investiţii de 8.000 miliarde yeni (circa 58,66 miliarde euro) în următorii zece ani pentru dezvoltarea de autovehicule electrice, sperând să lanseze circa 30 de modele până în 2030.

Peste o treime din sumă, aproximativ 5.000 de yeni (36,66 miliarde euro), va fi direcţionată pentru partea de electrificare şi software, cu scopul de a "accelera mai mult electrificarea", a precizat compania înt-un comunicat, preluat de Agerpres.ro.

"Honda intenţionează să lanseze 30 de modele de EV (vehicule electrice) până în 2030, cu un volum de producţie de peste două milioane de unităţi pe an", conform unui nou plan strategic.

Pentru aceasta, compania niponă are prevăzut să introducă pe piaţă în prima jumătate a acestui deceniu cel puţin zece modele electrice, dintre care două deja în dezvoltare împreună cu compania americană General Motors, şi diferite minivehicule EV în Japonia.

Compania vede drept un element cheie alianţa cu General Motors pentru a lansa pe piaţă, începând din 2027, noi vehicule electrice "accesibile", care să o ajute să-şi îndeplinească ţinta de a comercializa 30 de modele până în 2030.

Pentru a le produce, Honda planifică să construiască fabrici în oraşele Canton (Guangzhou) şi Wuhan, precum şi o linie de producţie într-un loc nespecificat din America de Nord.

Electrificarea tuturor activităților, obiectivul noului CEO

Preşedintele şi CEO al Honda, Toshihiro Mibe, a reamintit în prezentare că, atunci când a preluat postul, în aprilie 2021, a făcut-o cu scopul de a electrifica toate activităţile Honda până în 2050, un obiectiv "deloc uşor de îndeplinit".

Pentru a garanta sustenabilitatea electrificării operaţiunilor sale, Honda îşi va diversifica aprovizionarea cu baterii.

Momentan, va continua să obţină aceste dispozitive din alianţa cu General Motors, deşi, în paralel, "explorează posibilitatea de a crea o o companie comună pentru producţia de baterii", a menţionat el, fără a oferi detalii.

De asemenea, îşi va menţine colaborarea în acest sens cu firma chineză Contemporary Amperex Technology (CATL) şi cu cea japoneză Envision AESC.

Producătorul nipon a relevat că pentru a două jumătate a deceniului are intenţia de a consolida cercetarea şi dezvoltarea independentă a bateriilor sale de proximă generaţie şi să construiască o linie demonstrativă proprie a bateriilor sale cu stare solidă, în prezent în dezvoltare.

Pentru aceasta, va aloca 43 miliarde yeni (circa 315 millioane euro)," cu scopul de a deveni operaţională în primăvara lui 2024" şi cu ţinta ca noile sale baterii să fie introduse pe piaţă în a doua jumătate a deceniului 2020.



Citeste si