Interesul crescut al românilor pentru mașinile electrice face ca dieselul să piardă din „putere” și să nu mai reprezintă o primă alegere la achiziționarea unui nou autovehicul. Cu toate acestea, tendința românilor este, în continuare, de a cumpăra mașini second hand de pe piețele din Vest, acele mașini conduse ”de o bătrânică până la piață și înapoi”. Într-un interviu cu Bogdan Florea, Director al Diviziei Volkswagen, Porsche România, acesta a precizat o potențială soluție pentru înfrânarea acestui obicei.

„Înregistrăm o schimbare: dieselul, care înainte atingea 47% din vânzări, este la circa 20% acum. Există o orientare către benzină, către hibrid plug-in și electrice”, a declarat Florea, pentru wall-street.ro.

Și pentru că am vorbit despre dorința românilor de a cumpăra mașini, nu putem omite înclinația șoferilor autohtoni de a aduce mașini second-hand din Occident. Iar pentru înfrânarea acestui fenomen, Florea propune ca Ministerul de Interne (Poliția Română) să aibă softul legat de cel al ANAF-ului.

”În felul acesta, ar exista o mai mare transparență și ar fi mult mai ușor de urmărit mașinile second-hand care intră în țară”, a continuat Florea.

Programul Rabla Plus, șansa înnoirii pentru piața auto din România

Rabla Plus este unul dintre programele prin care românii achiziționează mașini noi. Însă Florea precizează că acest beneficiu are anumite lacune, care îi împiedică pe șoferi să profite cu adevărat de program.

”E o schimbare față de anul trecut, când aveai tot bugetul disponibil încă de la început. Acum e împărțit în tranșe. Când se termină fondurile din prima tranșă clientul este blocat, pentru că nu se poate înscrie pentru a doua tranșă. Începe însă o cursă contracronometru pentru cel care e mai norocos și prinde fonduri. Cred că varianta de anul trecut era mai eficientă”, a adăugat Florea.

În plus, acesta a menționat că din circa 120.000 de mașini estimate pentru anul acesta, aproximativ 15.000 vor fi susținute prin programul Rabla Plus.

Totodată, acesta a precizat că, din cauza multiplelor crize, românii caută mașinile disponibile, Florea precizând că piața auto se confruntă cu întârzieri notabile.

”De curând, CEO-ul Volkswagen a anunțat că ne vom întinde cu criza semiconductorilor până în 2024. Fiecare producător trebuie să găsească cele mai bune soluții pentru a-și proteja partea de producție. Până acum, am început să spargem pachetele de dotări. Practic, vin pachete cu patru dotări, iar două dintre acestea pot conține semiconductori. Acum lăsăm configurația la liber, astfel încât mașinile să poată fi construite fără bariera semiconductorilor”, a explicat acesta.

Criza din Ucraina, alte întârzieri

Criza semiconductorilor a fost amplificată de războiul din Ucraina, unde existau producători de cablaje. Potrivit lui Florea, conflictul din țara vecină a generat întârzieri de aproximativ cinci săptămâni în producție.

”E multă incertitudine, estimăm și întârzieri, însă mașinile vin, iar clienții s-au obișnuit cu termenele de livrare. Știm că o parte din producătorii din Ucraina și-au mutat activitățile în Polonia și România și sperăm să recuperăm întârzierile pe parcurs”, a adăugat acesta.

În plus, criza semiconductorilor s-a mai lovit de un impediment, mai exact compania Bosch oprește producția în China, din cauza lockdownului din Shanghai.

Citește și: Prețul carburanților îi aruncă pe români în brațele mașinilor electrice (wall-street.ro)

Digitalizarea pieței auto- condusul autonom

Nu în ultimul rând, Florea mai spune și că piața auto a devenit dependentă de piața IT, mașinile venind cu o multitudine de senzori și cipuri menite să ”digitalizeze” condusul.

”Cred că viitorul în industria auto va fi condusul autonom, care poate fi reglementat pentru segmentul urban. Însă aici, condusul extraurban mi se pare o provocare, e o chestiune de responsabilitate. Avem drumuri pe care viteza maximă e 110 kilometri/oră, dar mașinile merg cu 120 de kilometri/oră. Iar testele ne arată că dacă o mașină încetinește în coloană crește șansa de accidente”, a explicat reprezentantul Porsche România.

Vezi și: Goana după mașinile electrice ar putea fi blocată de lipsa bateriilor (wall-street.ro)

Tot la capitolul modernizare și sustenabilitate, Florea insistă că punctele de încărcare din oraș ar trebui să aibă o capacitate mai scăzută, având în vedere necesitatea de deplasare.

”În orașe nu ai nevoie de stații mari, pentru că nu te deplasezi pe distanțe lungi. Ai nevoie de două-trei ore de încărcare, cât timp stai la un restaurant sau la cumpărături. În timp ce stațiile puternice trebuie să fie amplasate la nivelul autostrăzilor. Nu e greu de făcut infrastructura, însă e nevoie de legislație și e nevoie de cineva care să își asume să pună stația în punctul ”x”pe autostradă”, a mai spus Florea.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri