Nu este prima dată când BMW atacă Tesla. S-a întâmplat în mai multe rânduri și chiar și Oliver Zipse, directorul general al producătorului auto german, a declarat public că nu consideră compania lui Elon Musk o marcă premium. Acum este rândul lui Pieter Nota, director de vânzări BMW, care a făcut o declarație ce a atras atenția. Într-un interviu acordat presei de specialitate, directorul executiv a declarat: „Ne vom concentra pe o creștere puternică și rapidă a vehiculelor electrice. Tesla nu a avut un rival de ceva timp. Această situație a cam luat sfârșit!”

Ceea ce sună ca o declarație de război se justifică printr-o strategie agresivă de cucerire a pieței vehiculelor electrice, în frunte cu BMW i4 . Producătorul auto german estimează că va vinde anul acesta 200.000 de unități, deși cifra încă este departe de cele 900.000 de unități pe care Tesla le-a vândut în 2021.

Constructorul german oferă astăzi trei modele electrice: BMW i4, un concurent frontal al Tesla Model 3; BMW iX3 care luptă cu Tesla Model Y; și BMW iX care concurează împotriva lui Tesla Model X. Lansarea BMW i5 , în același segment cu Tesla Model S, este planificată pentru 2023.

În interviu, Pieter Nota a adăugat: „I4 este mașina electrică pe care clienții o așteaptă de la BMW. Este mașina electrică supremă. În reprezentanțe avem sute de comenzi.” Oliver Zipse a completat aceste afirmații: „În Europa este o piață de vehicule electrice în creștere pentru toate mărcile. În Statele Unite există un singur brand de super succes. Vom duce compania la limita capacității de producție.”

Retail jobs

BMW se așteaptă ca până la sfârșitul acestui deceniu jumătate din vânzările sale să fie de la vehicule electrice. Potrivit site-ului oficial al companiei: „Până în 2025, ponderea mașinilor electrice în total livrările Grupului este de așteptat să crească la cel puțin 30%. Până în 2030, cel puțin jumătate din livrările de vehicule ale BMW Group la nivel mondial vor fi modele complet electrice. În plus, intenționăm să punem pe drumuri aproximativ 10 milioane de vehicule complet electrice în următorii 10 ani.”

Cât de mare este felia pe care o are Tesla?

Declarațiile nu sunt suficiente pentru a detronarea Tesla, liderul actual pe piața vehiculelor electrice. Potrivit unui raport al Statista, a fost desemnată cea mai valoroasă marcă de automobile din 2021 și a avut cea mai rapidă creștere din lume. În iunie 2021, Model 3 a devenit primul vehicul electric care a depășit vânzări de peste un milion de unități.

Citeste si:
BMW și Mercedes își vând o divizie catre Stellantis
Tranzacție pe piața auto. BMW...

În 2021, marca a avuat vânzări de peste 53 de miliarde de dolari, ceea ce echivalează cu o creștere de peste 70%. Odată cu deschiderea recentă a unei noi fabrici la Berlin, compania estimează că își va crește producția anuală cu 500.000 de unități pe an.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri