27 Aprilie 2022

"Dieselgate" la Suzuki. Japonezii, prinși cu teste false de poluare



Constructorul auto japonez Suzuki este în centrul unui scandal de proporții legat de comercializarea mai multor modele cu motorizări diesel ce aveau montate dispozitive menite să înșele testele de poluare.

Anchetatorii au percheziționat sediul general al Suzuki Germania din orașul Bensheim, în sudul landului Hessa, unde este și cartierul general pentru Europa al companiei. Potrivit parchetului din Frankfurt, constructorul nipon este suspectat de fraudă pentru că ar fi vândut peste 22.000 de vehicule diesel cu dispozitive ilegale prin care nivelul de poluare era trucat, fiind arătate valori mult mai mici față de emisiile reale ale motorului.

Pe lângă managerii Suzuki, sunt bănuiți și cei care livrează motoare pentru constructorul italo-american Fiat Chrysler (acum Stellantis, din care mai fac parte și Peugeot/Citroen și Opel). De asemenea, este bănuit și furnizorul de software auto italian Marelli.

Procurorii anunță că sediile comerciale ale companiilor din Heidelberg (Germania), Corbetta (Italia) și Esztergom (Ungaria) au fost percheziționate miercuri. Aceștia au căutat dovezi precum documente, înscrisuri, comunicarea de date, software și documente de planificare.

Potrivit anchetatorilor, echipamentul tehnic a făcut ca valoarea gazelor de eșapament nearse să fie redusă masiv sau chiar oprită, în numeroase situații de zi cu zi, iar cantități mari de oxizi de azot au fost eliberate în aer. Modelele Suzuki SX4 S-Cross, Swift și Vitara, cu motorizări diesel sunt cele care au avut montat acest dispozitiv.

Potrivit procurorilor, producătorul nipon ar fi știut încă din 2018 că motorizările diesel au fost echipate cu astfel de dispozitive. Acestea au arătat că ratele de emisie de oxid de azot au fost în conformitate cu normele legale de emisie ale UE, în timp ce, conform investigațiilor de până acum, acestea par să fie peste limitele stabilite. Dispozitivele au fost obținute de producătorul italian de motoare de la un alt furnizor italian, scrie Eurojust.

Compania niponă a refuzat să comenteze investigația, iar până la publicarea acestui articol, Suzuki România nu a trimis niciun răspuns oficial.



Citeste si