Comisia Europeană vrea o reducere cu 100% a emisiilor de carbon începând cu anul 2035, perioadă mult prea scurtă pentru unele state precum România și Bulgaria. Motiv pentru care cele două state, alături de Italia, Portugalia și Slovenia cer în schimb, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035 şi un obiectiv de 100% până în 2040.

Propunerea privind emisiile auto, făcută de Comisia Europeană anul trecut, ar impune o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale maşinilor noi până în 2035, făcând imposibilă vânzarea în UE a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili începând cu această dată, potrivit autonews.com.

Miniştrii din ţările UE intenţionează să convină asupra poziţiei lor săptămâna viitoare, înainte de a negocia legea finală cu Parlamentul UE - care a susţinut interdicţia din 2035 printr-un vot în această lună.

Într-un document distribuit în rândul statelor UE, cele cinci ţări au cerut, în schimb, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2035 şi un obiectiv de 100% până în 2040. Acestea au afirmat că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să respecte o reducere de 80% a emisiilor de CO2 până în 2035 şi de 100% până în 2040, în loc de reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.

„Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate”, se arată în document.

Un oficial bulgar, care nu a dorit să fie numit, a declarat că politicile climatice trebuie să ia în considerare factori economici şi sociali, cum ar fi „diferenţele semnificative” în ceea ce priveşte puterea de cumpărare între ţările UE.

Bruxelles-ul spune că data de 2035 este crucială deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani, astfel o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă nivelul zero emisii nete până în 2050, etapă globală despre care oamenii de ştiinţă spun că ar evita schimbările climatice dezastruoase.

Unele guverne ale UE au sprijinit obiectivul din 2035, însă ministrul german de finanţe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piaţă auto din UE nu îl va susţine.

Ford și Volvo sunt de acord, producătorii auto germani se mai gândesc

Ford şi Volvo Cars au susţinut public planul, iar Volkswagen îşi propune să nu mai vândă maşini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035. Dar grupurile din industrie, inclusiv Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, s-au opus obiectivului din 2035, invocând preocupări, printre care se numără şi implementarea incertă a încărcătoarelor.

UE negociază în prezent o altă lege prin care se cere ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru vehicule în acest deceniu.

Este industria auto din Europa pregătită pentru zero emisii?

Parlamentarii UE au votat interzicerea comercializării de mașini cu combustie internă.

Aceștia vor vota propunerea finală pentru o reducere de 100% a emisiilor produse de vehicule în jurul anului 2035, ca o parte a unui pachet larg de legi climatice. Legiuitorii Uniunii Europene insistă că nu se interzice nimic, ci mai degrabă se cere ca toate vehiculele noi vândute de la acea dată să aibă emisii zero – cu un obiectiv intermediar de reducere a emisiilor mașinilor noi cu 55% până în 2030. Cu toate acestea, având în vedere constrângerile tehnologice existente, acest lucru înseamnă că nu vor mai exista mașini cu motor clasic ICE (Internal Combustion Engine). Inovația în materie de combustibili alternativi ar putea permite teoretic vehiculelor ICE existente să fie alimentate cu combustibili complet regenerabili în viitor, dar deocamdată vehiculele electrice (EV) sunt singura opțiune principală pentru a nu produce noxe.

Noile vehicule electrice nu sunt, totuși, la îndemâna majorității oamenilor din punct de vedere financiar și reprezintă o cotă extrem de mică a pieței auto la mâna a doua. În plus, mulți oameni care și-ar putea permite un vehicul electric rămân precauți din cauza lipsei infrastructurii de încărcare.

Nouă producători auto din UE au anunțat deja că vor avea game complet electrice până în 2035 sau mai devreme, inclusiv Volvo (2030) și Volkswagen (2033–35).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri