9 Iulie 2022

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, promite că pasajul Domnești va fi gata anul acesta



Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, promite că pasajul Domnești va fi gata anul acesta și prezintă cel mai recent bilanț al lucrărilor.

”A început montarea balustradei pietonale la rampa de coborâre spre Bragadiru”, notează Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, lucrările au ajuns la următoarele niveluri:

  • S-a finalizat armarea și turnarea primelor două etape ale betonului aferent plăcii de supra-betonare și la ultimul segment din inelul central, cel de N-E, urmând ca zilele acestea să se execute și ultima etapă de betonare.
  • S-a finalizat montarea elementelor prefabricate și la cea de-a treia rampă de urcare, și anume dinspre Chiajna. Continuă această operațiune la celelalte 4 rampe, respectiv urcare Bragadiru, coborâre Chiajna, urcare București, urcare/coborâre Domnești.
  • Continuă armarea, cofrarea și turnarea grinzii de coronament la rampa de urcare dinspre Chiajna. Continuă această activitate la toate rampele pasajului, mai puțin la rampa de urcare/coborâre spre/dinspre #Domnești, unde continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin aferente acesteia.
  • Continuă realizarea trotuarelor aferente drumurilor colectoare dinspre Domnești și spre București.
  • Se lucrează la relocarea celorlalte rețele de utilități, precum și la realizarea rețelei de canalizare pluvială și a rețelei de iluminat public.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia pasajului de la Domneşti a fost semnat în 2017 cu românii de la Straco pentru aproximativ 100 de milioane de lei.

Timp de un an s-a bătut pasul pe loc, deoarece fostul primar general Gabriela Firea a cerut modificarea proiectului pentru a include bucla de întoarcere a tramvaiului de pe Prelungirea Ghencea. Între timp, constructorul a intrat în faliment, iar lucrarea a fost preluata de subcontractorii săi, tot firme românești.

Zona Prelungirea Ghencea-Domneşti este una dintre cele mai aglomerate. Cozile se întind zilnic pe 4-5 kilometri, iar timpul de aşteptare pentru a trece intersecţia ajunge și la zeci de minute.

Pe Centura Capitalei se mai află în lucru și alte trei sensuri giratorii suspendate: cele de la Cernica, Berceni şi Popeşti –Leordeni.



Citeste si