Doar trei constructori mai fac, în prezent, mașini propulsate de motoare boxer, Toyota, Subaru și Porsche. Cei de la DevSpeed Motorsports au adus laolaltă două dintre aceste nume într-un proiect neobișnuit care a debutat la SEMA Show, cel mai mare show de tuning auto-moto din lume, care are loc an de an în Las Vegas.

Șansa să găsești o creație la care nu te așteptai, atunci când vizitezi SEMA Show, este extrem de mare. De la Ferrari-uri construite pentru drift și până la hot rod-uri cu motoare moderne și design retro, SEMA este destinația celor mai mari tuneri de peste Ocean, dar și al producătorilor de piese și accesorii. Chiar și modele în premieră mondială sunt prezentate în capitala mondială a jocurilor de noroc, iar DevSpeed Motorsports au adus o contribuție importantă ediției din 2022.

DevSpeed Motorsports și Eneos și-au dat mâna pentru a salva o mașină care părea a fi destinată casării. Un Porsche 911 (997) GT3 vechi de 15 ani, care fusese implicat într-un accident serios, a fost punctul de temelie al proiectului care a fost prezentat publicului de la SEMA Show. Mașina nu mai avea motor sau cutie de viteze în momentul în care Faruk Kugay, un pilot profesionist de drift, a achiziționat mașina la licitație. DevSpeed Motorsports a pus ulterior mâna pe caroseria golașă și s-a apucat de treabă.

Primul pas a fost motorul și decizia a fost să se meargă tot pe un motor boxer, dar nu unul al producătorului din Stuttgart, ci Subaru. Motoarele boxer, adică acele motoare în care cele două blocuri de cilindri sunt poziționate de o parte și de cealaltă a arborelui cotit central. Agregatul ales, un EJ25 cu patru cilindri a venit de pe un Subaru Impreza STI din 2008 și a fost modificat cu simț de răspundere.

Deși capacitatea cilindrică originală de 2.500 cmc a fost păstrat, motorul a primit o turbină BorgWarner, injectoare noi Deatschwerks și un intercooler performant, pe lângă sistemul de evacuare construit special pentru acest proiect. În urma tuturor modificărilor, motorul dezvolta 542 de cai putere, adică cu peste 130 de cai putere mai mult decât motorul standard al unui 911 (997) GT3. În plus, boxer-ul Subaru este cu 77 de kilograme mai ușor, iar puterea sa ajunge pe puntea spate printr-o cutie de viteze în șase rapoarte SubiWorks.

Setată pentru acțiune pe circuit, mașina este dotată cu elemente de suspensie de pe varianta de curse monomarcă Porsche 911 Cup. Pentru a sublinia aspectul racing, Porsche-le are și cricuri hidraulice de curse de la Nuke Performance, toate acoperite de o caroserie cu aripi umflate. Kit-ul este inspirat din design-ul modelului 911 (997.2) GT3.R, dar fără aripa spate. Nici capota motorului nu este prezentă, tocmai pentru ca publicul să poată admira motorul mai ușor.

Legătura dintre asfalt și acest Porsche „mutant” se face printr-un set de Toyo Proxes R888R care încalță jantele de 19 inch aurii, în ton cu grafica de pe caroserie. Cum era de așteptat, aceasta este vopsită în albastru, o nuanță ceva mai deschisă decât albastrul ce îmbrăca modele Impreza care concurau, cândva, pe probele speciale ale Mondialului de Raliuri. Dungile și stelele galbene combină elemente din logo-ul Subaru cu dungile purtate de primul Porsche care a câștigat la general cursa de 24 de ore de la Le Mans, tocmai în 1970.

Costul operației estetice prin care a trecut acest Porsche nu este cunoscut, dar, ca idee, un Porsche 911 GT3 de o vârstă similară, dar care n-a fost implicat în vreun accident, se învârte în juru a 100.000 de euro fără modificări.

Sursa foto: DevSpeed Motorsports

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri