Hyundai a proiectat a doua generație a lui Kona cu gândul la electrificare. Dacă, în trecut, producătorii modificau un model cu motor cu ardere internă pentru a putea să adopte propulsia electrică, a doua venire a lui Kona aduce patru formule de propulsie, dar platforma este, la bază, una pentru mașini electrice. Astfel, pe lângă versiunea electrică va fi disponibilă și una hibridă, una cu ICE și una sportivă N-Line.

Coreenii de la Hyundai au lansat la începutul săptămânii cea de-a doua generație (SX2) a crossover-ului de oraș Hyundai Kona. Centrul atenției pentru Hyundai a fost versiunea 100% electrică, Kona fiind proiectat ca un EV, dar care va fi oferit și cu propulsie hibridă, dar și cu motoare termice simple. Mașina adoptă limbajul de design minimalist, cu „raze” de lumină la ambele capete, asemeni liniei monovolumului Staria. Atât noul Grandeur, cât și viitorul Sonata vor adopta acest limbaj vizual.

Noula Kona este mai mare decât vechiul model, măsurând cu 15 centimetri mai mult decât generația OS ce a fost lansată în 2017. În plus, crossover-ul este acum cu 25 de milimetri mai lat, iar ampatamentul a crescut cu 60 de milimetri. Hyundai spune că mașina este mai mare pentru a putea fi maximizat spațiul interior, în timp ce exteriorul a fost complet schimbat.

Kona urmează noua imagine Hyundai, ce se bazează pe „linia” de lumină din față pe care coreenii o numesc „Seamless Horizon Lamp” (pe varianta EV, aceasta se numește „Pixelated Seamless Horizon Lamp”). În spate, s-a găsit un nume și pentru stopurile aranjate pe lățimea părții posterioare: „high-mounted stop lamp”. Elementele de design pixel se regăsesc pe bare, dar și jantele de 19 inch sunt în aceeași notă pe varianta electrică. Aceste detalii sunt unice versiunii fără emisii de noxe.

Jante la fel de mari sunt și pe varianta N-Line, iar accentele negre de pe aripile umflate, dar și de pe praguri și bare sunt și pe modelele hibrid, dar și cele cu motoare tradiționale. Varianta N-Line are și un mic eleron și evacuare dublă. În interior, un ecran dublu de 12,3 inch domină bordul, iar lumina ambientală, un element esențial în mașinile de ultimă generație, nu lipsește.

Hyundai nu a dat, încă, vreo informație despre latura tehnică, dar Kona va fi înrudită cu Niro și berlina i30, deci ne putem aștepta la propulsoarele pe care le regăsim deja pe acele modele, cel puțin în varianta cu motor cu ardere internă. Niro electric vine cu 201 cai putere și 255Nm și se hrănește de la o baterie de 64 kWh. Varianta N-Line ar trebui să vină cu motorul de 1.600 cmc turbo cu patru cilindri de 200 de cai putere și 265 Nm - cu aproape 50 de cai putere mai mult decât varianta standard pe benzină, respectiv cu 60 de cai putere mai mult decât varianta hibridă. Asta, evident, dacă Hyundai nu va altera, în vreun fel, specificațiile motorizărilor existente.

Sursa foto: Hyundai

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri