30 Ianuarie 2023

Mercedes-Benz EQS SUV a ajuns în România cu până la 544 de cai putere electrici



Mercedes-Benz aduce același standard al luxului regăsit pe limuzina EQS și pe o variantă cu mai mult spațiu interior și o gardă la sol generoasă. Denumit EQS SUV, nava amiral a gamei de electrice a producătorului german este acum disponibilă și în România. Doritorii trebuie să aibe, însă grijă căci, cu un ampatament lung aproape cât o Dacia Spring, vorbim de un adevărat mastodont.

Noul SUV EQS are același ampatament lung (3.210 milimetri) ca al berlinezei EQS, dar este mai înalt cu 20 de centimetri. Dimensiunile interioare sunt generoase și autovehiculul are avantajele designului adaptat platformei electrice. Al doilea rând de scaune poate fi reglat electric, iar al treilea rând de scaune este disponibil ca opțiune.

Toate SUV-urile EQS au un sistem de propulsie electrică (eATS) pe puntea spate, iar versiunile cu 4MATIC au, de asemenea, un eATS pe puntea față. În cazul modelelor 4MATIC, funcția Torque Shift distribuie în mod inteligent și continuu cuplul de tracțiune între motoarele electrice față și spate. Avantajele acestui design includ densitatea mare de putere, eficiența și constanța ridicată a puterii. La capitolul infotainment, oferta de opțiuni ce pot primi update-uri over-the-air a fost extinsă prin comparație cu cea disponibilă pe berlina EQS. De exemplu, asistența la manevrele cu remorcă sau navigația cu realitate augmentată MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pot fi activate ulterior.

Șasiul lui EQS SUV are o punte cu patru brațe în față și o suspensie multi-link în spate. Suspensia pneumatică Airmatic cu amortizare reglabilă în mod continuu ADS+ este dotată standard. Înălțimea autovehiculului poate fi crescută cu câțiva centimetri. În plus față de modurile „Dynamic Select Eco”, „Comfort”, „Sport” și „Individual” (pe care-l setezi singur), versiunile 4Matic dispun de „Offroad”, un alt mod special pentru condusul pe teren accidentat. Având însă în vedere jantele de 21 de inch preluate de pe sedan, șansele ca vreun EQS să ajungă departe de asfalt sunt limitate. Chiar și așa, direcția pe puntea spate cu un unghi de virare de până la 4,5 grade este standard. Opțional și, prin intermediul unei actualizări O-T-A, este disponibilă o versiune cu un unghi de direcție de până la 10 grade.

Punctul de atracție al interiorului este MBUX Hyperscreen (echipament special). Unitatea cu ecran mare, curbat, se întinde aproape de la un stâlp la altul. Trei ecrane se află sub o sticlă comună și se îmbină vizual. Ecranul OLED de 12,3 incih pentru pasagerul din față îi oferă acestuia propria zonă de afișare și control. De partea auditivă se ocupă sistemul de sunet Dolby Atmos care utilizează întregul spațiu și poate crea o experiență audio de 360 de grade.

În România, sunt disponibile trei modele, cu transmisie automată și baterie de 108,4 kWh:
⦁ EQS 450+ 360 de cai putere, la prețul de 107.773 euro;
⦁ EQS 450 4MATIC, 360 de cai putere, la prețul de 110.974 euro;
⦁ EQS 580 4MATIC, 544 de cai putere, la prețul de 136.554.62 euro (toate prețurile sunt fără TVA sau alte opționale).

Achiziția unui model vine cu stație de încărcare și instalare gratuită prin colaborarea Mercedes-Benz România cu Engie Romania. Cu EQS SUV, Mercedes-Benz face un pas important către o mobilitate complet electrică și se apropie de îndeplinirea Ambiției 2039. Modelul este produs într-un mod neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.



Citeste si