22 Februarie 2023

Porsche comemorează primul 911 Carrera RS cu un pachet vizual special pentru GT3 RS



Porsche continuă celebrarea a 75 de ani de la momentul finalizării primului Porsche 356, care a fost asamblat de Ferdinand Porsche în atelierul din Gmund, Austria. Cel mai recent tribut dedicat unui model din trecut este un kit optic ce poate fi comandat pe Porsche 911 (992) GT3 RS. Denumit „Tribute to Carrera RS Package,” acesta aduce aroma anului 1973 în 2023.

Porsche a lansat, pentru prima dată, o variantă ultra-sportivă a modelului 911 Carrera în urmă cu 50 de ani. Rațiunile germanilor n-au ținut, la acel moment, de dorințele clienților Porsche, ci de nevoia dezvoltării unui 911 mai rapid pentru circuit. În anii '70, trebuia să construiești cel puțin 500 de unități dintr-un anume model pentru a-l putea omologa în cadrul Grupei 4, iar Porsche s-a decis să crească capacitatea motorului boxer de pe 911 Carrera S de la 2.400 la 2.700 cmc și să adauge și un pachet aerodinamic mai eficient.

Sursa de inspirație pentru modelul din 2023 - o primești ca machetă dacă achiziționezi mașina 1/1

Așa s-a născut legendarul eleron din spate, poreclit „ducktail”, dar și clasicele benzi de pe laterale pe care scrie 'Carrera'. Porsche n-a folosit decât vreme de un singur sezon originalul 911 Carrera RS în competiții, căci anul 1974 a adus cu sine o nouă generație de 911, mai lată și mult mai performantă, dar legenda primului model rămâne și astăzi vie în memoria fanilor Porsche - mai ales a puriștilor care aproape că divinizează cele 500 de exemplare de omologare ce veneau cu o caroserie mai subțire, scaune fără tetiere, geamuri ușoare și un interior mai golaș.

„Astăzi, nimic nu exemplifică mai bine ideea mașinii create pentru a fi conduse ca Porsche 911 GT3 RS,” a spus Kjell Gruner, CEO Porsche America de Nord. Porsche a făcut un pod peste timp și va oferi un pachet stilistic special ce se potrivește mănușă cu generația 992 a GT3-ului RS și care va fi disponbil, se pare, doar peste Ocean. Ideea aceasta a fost deja testată pe public încă din vara anului trecut când Porsche Exclusive Manufaktur a prezentat un 911 GT3 RS care avea tonuri de verde pe o caroserie albă, asemeni uneia dintre combinațiile de culori clasice de pe 911 Carrera RS.

Eleron cu două elemente și înscrisuri Porsche pentru cei care sunt în urma ta - adică toată lumea

La acel moment, oficialii mărcii germane au spus că acest prototip ar putea să fie o sursă de inspirație pentru un viitor model special dedicat pieței din America de Nord. Zis și făcut. Varianta de producție are alte jante față de prototipul prezentat în august anul trecut, dar compensează cu o capotă din fibră de carbon descoperit. Pe lângă acestea, exemplarele ce vor primi „Tribute to Carrera RS Package” nu au rollcage, deoarece acesta este interzis pe mașinile de stradă din SUA.

Verdele folosit pe benzile laterale, dar și la roți, se numește „Python Green” și, dacă tot vorbim de jantele de 20 de inch, acestea vor fi îmbrăcate de pneuri Michelin. În plus, clienții vor primi pachetul Wiessach standard cu multe alte componente din carbon nevopsit, dar și mai multe plăcuțe comemorative la interior și inscripții „RS” peste tot. Chiar și două machete micuțe, una cu noul model și alta a vechiului model, sunt incluse în prețul de listă de 312.550 de dolari - cu aproape 100.000 de dolari peste prețul unui GT3 RS obișnuit. Iar asta înainte ca vreun dealer să umfle prețul suplimentar. Dar, după cum vom dezbate într-un material viitor, dealerii Porsche nici n-au nevoie să recurgă la astfel de tertipuri la cât de ușor se vinde orice Porsche și cât de profitabilă este și afacerea buy-back.

Accente verzi la interior și acea siglă RS ștanțată pe cotieră

Și, în caz că vă întrebați dacă pachetul tribut include și vreun plus de performanță, ei bine... nu. Cifrele sunt aceleași, nu că n-ar fi impresionante, dar parcă ți-ai dori un plus când dai aproape 100.000 de dolari peste costul variantei standard. Iar când spun cifre impresionante mă refer la 518 de cai putere, 465 de Nm, o accelerație de la 0 la 96 km/h în trei secunde și o viteză maximă de 296 km/h.



Citeste si