2 Martie 2023

Nu ți-ai plătit rata la mașină? Producătorul ți-o va putea bloca de la distanță



Ultimul patent depus de Ford le poate da coșmaruri celor care își cumpără mașina în rate, dar nu și le plătesc la timp, tehnologia pe care constructorul american o pregătește permițându-i un nivel de control de la distanță al mașinii astfel încât să-i permită să blocheze funcții vitale și care să faciliteze recuperarea vehiculului de la rău-platnic, relatează BusinessInsider.

Nu este o premieră în ceea ce privește activarea și dezactivarea unor funcții în industria auto. Anul trecut BMW anunțat introducerea unor abonamente pentru funcționarea sistemului de încălzire în scaune, iar cei de la Dacia chiar s-au amuzat la începutul acestui an pe seama constructorului bavarez în această privință, oferind cumpărătorilor modele Jogger, Duster și Sandero Stepway și recipiente cu apă caldă.

Ford spune că își imaginează sistemul ca pe o soluție la problema proprietarilor în urmă cu plățile „necooperanți” și care „împiedică procesul de reposedare a mașinilor”.

În cererea de brevet, Ford descrie utilizarea unui „computer cu sistem de reposedare” care poate facilita procesul, care începe cu unele neplăceri minore care ar provoca „disconfort” proprietarului vehiculului.

Dacă un șofer ignoră avertismentele despre plățile întârziate, procesul ar începe cu computerul dezactivând funcționarea GPS-ului, aerului condiționat și radioului. De asemenea, computerul ar putea determina mașina să înceapă să emită un „sunet ce nu poate fi oprit și neplăcut” ori de câte ori șoferul este în mașină.

Dacă proprietarul va continua să ignore solicitările de plată, computerul va crește cu adevărat miza. Mașina își poate bloca proprietarul, cu câteva avertismente. Într-un exemplu de scenariu, cererea de brevet arată că computerul ar putea provoca o blocare a mașinii numai în weekend, pentru a nu afecta capacitatea proprietarului de a lucra în timpul săptămânii pentru a câștiga bani de care are nevoie pentru achitarea ratelor.

Alternativ, mașina ar putea defini un perimetru de funcționare în jurul casei șoferului, iar acesta ar putea să utilizeze mașina numai în cadrul acelui perimetru. În alte scenarii, utilizarea mașinii ar putea fi limitată în anumite zile sau chiar la anumite ore ale zilei.

Care sunt cele mai drastice scenarii de recuperare

În ultimă instanță, măsurile pot deveni extrem de drastice, dar par mai degrabă aplicabile pentru cele mai noi modele.

Mașina s-ar putea conduce singură către un loc „convenabil pentru a fi recuperată de un camion de tractare”, ori către un dealer, o instituție de creditare sau un lot confiscat.

Un ultim scenariu ar fi acela că sistemul de recuperare poate comunica cu computerul instituției de creditare pentru a identifica valoarea de piață a mașinii. Dacă ar costa ar fi prea ieftină pentru a mai merita recuperarea ei, mașina s-ar putea chiar conduce singură la un depozit de deșeuri.



Citeste si