27 Noiembrie 2023

Noua Dacia Duster, văzută fără camuflaj înaintea lansării oficiale



Dacia pregătește lansarea celei de-a treia generații a uneia dintre cele mai populare mașini din Europa, SUV-ul Duster. Modelul, care împarte multe elemente de design cu mai marele Bigster, a fost surprins fără vreun element de camuflaj într-o serie de imagini ce au apărut pe internet. Ele ne permit să ne formăm o idee clară despre cum va arăta cel mai probabil următorul model al mărcii autohtone.

În urmă cu câteva săptămâni scriam că producția noului Duster va începe curând la uzina din Mioveni și acum putem admira și cum va arăta SUV-ul compact al mărcii de buget a grupului Renault. Cum Duster-ul este unul dintre cele mai populare mașini de pe continent, echipa Dacia a lucrat atent pentru a continua această poveste de succes, iar alinierea lui Duster la trendurile actuale pare a veni cu prețul lipsei motoarelor diesel din ofertă, cel puțin la început.

Imagini cu forma finală a modelului Duster (deși unele publicații l-au dat ca fiind Bigster) circulă pe internet încă din urmă cu doi ani, iar noi știm că mașina a fost testată în condiții dintre cele mai diverse de luni bune. Un portal din Cehia, RNews.cz, ce se concentrează pe știrile ce țin de grupul Renault a obținut imagini dintr-un material video ce pare să înfățișeze Duster-ul necamuflat, dar veridicitatea acestor cadre nu poate fi confirmată la momentul scrierii acestui material.

Mașina arată, însă, așa cum ne-am aștepta dacă plecăm de la analiza profilelor 3D, dar și a prototipurilor văzute în teste. Dacă e să vorbim și de partea tehnică, așa cum am relatat și anterior, gama de motoare pentru noul Duster ar putea fi redusă la extrem, în sensul că vor fi disponibile doar două agregate la început: cel de 1,2 litri TCe cu trei cilindri, motor care va fi disponibil într-o variantă mai puternică și pe mult mai luxosul Renault Rafale, și motorul 1.8 SCe aspirat. La momentul lansării, Duster va fi oferit cu motorul de 1.200 cmc cu 130 de cai putere pe o arhitectură de 48V mild-hybrid. Cutia de viteze va fi manuală, iar clienții vor putea opta atât pentru tracțiune 4x2, dar și pentru tracțiune integrală clasică.



Citeste si