Mercury, un brand care astăzi nu mai figurează în curtea gigantului Ford, era cândva „podul” de legătură dintre modelele de bază ale Ovalului Albastru, respectiv limuzinele Lincoln care erau, adesea, alese de demnitari. Recent, la RAR a ajuns un Mercury Series 99A, mașină produsă la doar un an de la lansarea acestei mărci peste Ocean. Mașina este, aparent, unică în țară.
La finele perioadei interbelice, Ford a realizat că rivalii săi din State, General Motors și Chrysler, aveau portofolii mult mai vaste, reușind să acopere o plajă mai mare de clienți. GM, de pildă, se lăuda cu șapte mărci sub cupola sa, în timp ce Chrysler avea patru. La acea vreme, mașinile Ford aveau, în marea lor majoritate, prețuri accesibile, față de modelele scumpe ale diviziei Lincoln ce încerca să rivalizeze cu etalonul vremii - brand-ul Cadillac al celor de la GM.
Mercury-ul încă poartă plăcuțe americane cu inscripția „World's Fair 1939”
Pentru a ocupa spațiul dintre Lincoln și Ford, Edsel Ford a luat decizia lansării divizei Mercury, în 1938. Astfel, modelul din imagini, cunoscut popular drept Mercury Eight, se plasa între Ford Deluxe (redenumit în Custom ulterior) și Lincoln, dar dimensiunile sale erau la fel de mari, fiind considerat un autoturism „full-size”. Ford Motor Company a produs Mecury Eight de-a lungul a trei generații, din 1939 și până în 1951, prima generație venind cu o caroserie proprie, dar totuși asemănătoare cu a Fordurilor V8 ce au fost fabricate și în uzina de pe Calea Floreasca.
Citeste si:
Mașina care are curajul să te întrebe „de ce?”
În 1939, anul lansării primului Mercury Eight, mașina a purtat numele de Series 99A, dar în presă și în materialele publicitare a apărut aproape de la început numele mult mai atrăgător de „Mercury Eight”. Mașina era oferită în versiunea Sedan cu două uși cu un preț de 950 de dolari, sloganul publicitar referindu-se la ideea că o mașină mare poate să fie și economică. Astfel, de la început un Mercury costa cu câteva sute de dolari mai mult decât un Ford, dar era mai ieftin decât un Lincoln-Zephyr.
Rivalii din epocă veneau de la mărci precum Hudson, Dodge și Oldsmobile, dar și DeSoto sau Buick, în nivelele de echipare inferioare. La început, motorul de sub capotă era un V8 flathead de 3,9 litri care dezvolta 95 de cai putere, iar frânele hidraulice făceau parte din echiparea standard. Berlina cu două uși avea o lungime de cinci metri și un ampatament de aproape trei metri, în timp ce modelul Sedan cu patru portiere ca cel din imagini era chiar mai mare.
Citeste si:
Prima generație Mercury Eight nu a rămas mult timp în showroomuri, dar până la finele lui 1940, când Ford Motor Company pregătea deja generația a doua, broșurile se lăudau deja că „Ford a reușit să-i convingă pe 150.000 de oameni să-și schimbe mașinile”. Prima generație a fost făcută și cu o caroserie Coupe, dar și Convertible și Station-Wagon. În 1939, cel mai popular model a fost chiar berlina cu patru uși, iar datele de arhivă arată că puțin peste 17.000 de exemplare din Mercury Town Sedan (numele oficial pentru acest tip de caroserie) au fost vândute.
Sursa foto: Facebook.com / Registrul Auto Român
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: