Iveco S-Way? Iveco Eurocargo? Iveco Daily? Ce spui de versiunile electrice eDaily și S-eWay? Indiferent care ar fi alegerea ta, constructorul din Torino a decis că 2024 trebuie să fie anul schimbării, astfel că toate modelele din ofertă au fost îmbunătățite și împrospătate, schimbarea incluzând o nouă imagine de brand cu un logo modern ce subliniază eforturile Iveco de a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2, din 2040.

An de an, producătorii de automobile, dar și cei de vehicule de mare tonaj, își prezintă modelele pentru anul următor, dar îmbunătățirile de la un an la altul (adică de la un Model Year/MY la altul, în jargonul constructorilor) sunt adesea minore. Fie că vorbimă de mici ajustări ale nivelor de echipare, posibile alterări ale unor elemente stilistce sau niște update-uri ale anumitor sisteme, schimbările mari sunt mai rare pe parcursul duratei de viață a unui model. Cu atât mai mult, schimbări majore executate pe toate modelele din gamă sunt ceva ce nu se întâmplă prea des, dar fix asta a făcut Iveco pentru 2024.

Iveco Daily, utilitara ușoară a mărcii care ține drapelul sus încă din 1978, a primit o generație nouă în 2014, iar acum, la un deceniu distanță, a venit momentul celui mai mare makeover vizual, dar și tehnic și pe partea de tehnologie. În mod similar, capul tractor Iveco S-Way, înlocuitorul liniei Stralis, a debutat în 2019, dar anul 2024 este important deoarce modelul ascunde mai multă tehnologie integrată pentru flote. În plus, Iveco va demara livrările pentru S-eWay, alături de e-Daily.

Iveco S-Way aruncă în joc un motor nou gata pentru hidrogen

În vârful gamei de motoare al lui S-Way se află noul XCursor 13 dezvoltat de FPT Industrial. Acest propulsor diesel include tehnologii de ultimă generație, cum ar fi un nou turbocompresor pentru schimbarea într-o treaptă de viteză inferioară, o presiune de injecţie mai mare (2 500 bari), cilindri mai uşori, arbore cotit şi arbore cu came noi, sisteme auxiliare smart și posiblitatea de reducere a pierderilor cauzate de fricţiune.

Configurația cea mai puternică poate dezvolta o putere maximă de până la 580 cai putere și un cuplu maxim de 2.800 Nm, perfectă pentru misiunile grele care necesită performanțe maxime, în timp ce varianta de 500 cai putere cu un cuplu de 2.600 Nm este ideală pentru eficiență maximă în transporturile pe distanțe lungi, oferind o scădere a consumului de combustibil de până la 10%, în timp ce caracteristici noi, avansate și servicii profesionale pot scădea consumul de combustibil cu încă 4%.

Sistemul de control predictiv al vitezei de croazieră în funcţie de condiţiile de relief şi trafic extrase din GPS / GPS-Predictive este acum capabil să recunoască viraje și sensuri giratorii, adaptând viteza setată prin Cruise Control. Modul Eco Driving, controlat de la distanţă prin intermediul sistemului de telematică, a fost optimizat prin utilizarea softurilor pentru schimbul treptelor de viteze, disponibilitatea cuplului şi EcoRoll.

Greutatea motorului a fost redusă cu 10% - mai ușor chiar decât motorul Cursor 11 – în condiţiile în care durata de viaţă a crescut până la 1,6 milioane de kilometri, cu 33% mai mult decât predecesorul său. Noua frână de motor de înaltă performanță este cea mai bună de pe piață, fiind acum cu 30% mai eficientă și capabilă să înlocuiască retarderul în cele mai multe situații, cu avantaje în ceea ce priveşte costurile, greutatea și consumul de combustibil.

Noul motor este cuplat cu axa Meritor 17xHE, cu reducție mai rapidă pentru o livrare mai lină a tracțiunii, alături de transmisia cu 12 trepte TRAXON Gen2 de la ZF. Această nouă cutie de viteze include mai multe actualizări, cum ar fi: Shift Assistant care sincronizează schimbările treptelor de viteză cu frânarea motorului, în timp ce Reversing Assistant angajează marșarierul în timpul opririi.

De asemenea, noile Noile Iveco S-Way și X-Way oferă, de asemenea, eficiență crescută şi performanţă în versiunea lor cu Gaz Natural, producând 500 cai putere și 2.200 Nm de cuplu, în timp ce consumul de combustibil este redus cu până la 11%. Această performanță puternică vine cu avantaje ecologice ale gazului natural, care pot contribui la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 ale vehiculului, cu o reducere de până la 95% atunci când funcționează cu biometan și o reducere semnificativă a zgomotului față de un vehicul diesel echivalent.

În interior se afllă un afișaj digital de 12 sau 10 inch oferă șoferului informații despre vehicul, cu posibilitatea de a configura ecranul în funcție de preferințe. Cu o interfață avansată ADAS (Sistem Avansat de Asistență a Șoferului) și o integrare completă a infotainment-ului, informațiile sunt prezentate în mod clar, reducând sarcina cognitivă a șoferului. Toate ecranele de infotainment de 10 sau 7 inch sunt complet reconfigurabile și pun la îndemâna șoferului controlul asupra funcțiilor-cheie, de la controlul climei până la experiența Alexa complet integrată.

Modelele S-Way și X-Way dispun acum de o nouă suspensie pneumatică frontală ranforsată cu perne de aer cu cursă mare și MMA de 9,0 tone. Această configurație pneumatică completă este oferită acum pe o gamă mai largă de variante de șasiu, inclusiv configurația ON+, 6x4 și 8x4 Tridem. Platformele 6x2 pot beneficia acum de o nouă punte spate portantă, ranforsată la 9,0t, utilă în special pentru colectarea deşeurilor și pentru macaralele montate pe consola spate. Pentru misiuni mai grele, o nouă punte cu reducţie simplă 18x și sistem de frânare nou, poate susţine până la 60t greutate totală, oferind cel mai bun compromis între robustețe, performanță și eficiență.

Citeste si:

    Iveco Eurocargo are o transmisie nouă cu opt rapoarte

    Noul Eurocargo reprezintă cea mai avansată replică a gamei istorice de până acum. Bordul digital reproiectat, noile sisteme de asistență pentru șoferi (ADAS), serviciile digitale și oferta extinsă de motorizări sunt doar unele dintre argumentele modelului de clasă medie. Noul Eurocargo primește o nouă generație de motoare Tector 7 pe CNG, disponibile în toată gama, devenind astfel singurul vehicul cu greutate între 12 și 19 tone, alimentat cu gaz natural din întreaga gamă.

    O nouă transmisie standard este disponibilă atât pentru modelele diesel, cât și pentru cele pe CNG, pentru o eficiență sporită. Transmisia automată cu 8 trepte ZF8-HP devine alegerea implicită, oferind o reducere a consumului de combustibil de până la 5%, iar transmisia automată Allison 3000 este disponibilă opțional. Pe lângă capacitatea și puterea mai mare a motorului (între 220 și 280 cai putere), acest camion oferă și cea mai bună economie de combustibil din clasa sa, precum și o reducere a emisiilor de CO2 de până la -10% față de Tector 7 Diesel.

    Citeste si:

      Cu o gamă cuprinsă între 7,5 și 19 tone, șasiul său robust este ideal pentru livrări urbane sau regionale, construcții, misiuni municipale și chiar off-road, cu varianta Eurocargo 4x4. O rază de virare de 11 m face ca Eurocargo să fie ușor de manevrat în spațiile urbane și să fie partenerul perfect pentru livrări în zonele populate. O gamă de ampatamente de la 2.790 mm până la 6.570 mm și șasiul robust, se adresează atât aplicațiilor solicitante, cât și montării caroseriilor și a echipamentelor specializate.

      În plus, Iveco a lansat și o aplicație dedicată pentru utilizatorii de Eurocargo, asemeni celor deja existente pentru Daily și S-Way. Este vorba de aplicația Easy Cargo este un punct de contact unic care oferă șoferilor mai mult control asupra vehiculului lor. Aplicația oferă acces la Evaluarea Stilului de Condus / Driving Style Evaluation, care îi poate ajuta să-și îmbunătățească obiceiurile de condus cu sugestii privind conducerea sigură, eficiența la consum și starea vehiculului. Și aplicația Easy Cargo conectează direct șoferul la Serviciile de Asistență la Distanță / Remote Assistance Services și actualizările Over the Air.

      Iveco Daily rămâne singurul vehicul comercial ușor cu șasiu independent ca al unui camion

      Pentru 2024, Iveco s-a concentrat pe tehnologia de la bordul camionetei Daily. Partea superioară a bordului cu spații mari de depozitare face mai ușoară organizarea obiectelor personale și păstrarea la îndemână a tot ceea este nevoie. Cu spații dedicate pentru dispozitivele mobile, noi module USB de tip A+C și un nou încărcător wireless. De asemenea, noul afişaj de bord complet digital, configurabil, de 10,25 de inch, este standard pe toată gama.

      Camera de marșarier cu linii dinamice, disponibilă opțional pentru variantele șasiu și furgon, un plus față de senzorii standard de parcare, oferă o imagine clară a zonei din spatele vehiculului, făcând manevrele de mers înapoi mai sigure și mai ușoare. Camera este disponibilă și cu noul radio touchscreen de 7 inch.

      Pe lângă acestea, caracteristicile noi ADAS și funcțiile de Conducere Autonomă de nivel 2 oferă o experiență de condus fără stres și măresc siguranța în și în jurul vehiculului, depășind cerințele reglementare pentru protejarea pietonilor şi bicicliştilor. Oboseala pe durata zilelor lungi la volan va fi redusă cu ajutorul noului Traffic Jam Assist care urmează automat fluxul de trafic. Advanced Lane Centering direcționează vehiculul și îl menține în centrul benzii, iar Adaptive Cruise Control cu Stop & Go ține pasul cu vehiculul din față, oprindu-se atunci când acesta o face.

      Daily prezintă, de asemenea, noi caracteristici de siguranță pasivă care îndeplinesc cerințele GSR B și este singurul vehicul comercial ușor cu structură pe șasiu care respectă noile standarde GSR în categoria de 3,5 tone. Întreaga gamă, cunoscută pentru robustețea structurii sale unice pe șasiu, a fost consolidată și mai mult cu redesenarea părții frontale a șasiului - deși nu există însă teste de siguranță pentru utilitare similar cu ceea ce avem, în Europa, pentru automobile (Euro NCAP), dar Iveco se pregătește constant pentru această nouă realitate care este la orizont.

      Sursa foto: Wall-Street.ro

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri