Mai multe branduri ce fac parte din Grupul VAG, anume Porsche, Volkswagen și Audi, alături de constructorul Scout, vor produce mașini electrice echipate cu porturi de încărcare ce respectă reglementările North-American Charging Standard (NACS). Acest tip de port de încărcare pentru EV-uri a fost folosit, la început, mai ales de mașini Tesla, dar tot mai mulți constructori folosesc această tehnologie pe piața din America de Nord.

Din 2025, trei constructori din Grupul VAG vor oferi mașini electrice cu porturi de încărcare NACS, ceea ce înseamnă că modelele vor putea să fie încărcate cu energie electrică și prin rețeaua Tesla de chargere și superchargere (adică acele stații cu puncte de mare putere). Toate aceste mărci plănuiesc mai multe lansări de EV-uri în 2024 și 2025, iar accesul la rețeaua Tesla de puncte de încărcare este importantă în contextul în care, în prezent, există peste 50.000 de superchargere în lume.

De asemenea, start-up-ul Scout, susținut și de Volkswagen, pregătește lansarea primului său SUV pe baterii, iar acest model va veni deja cu conector NACS. O versiune pick-up va fi lansată în același timp cu SUV-ul, în 2026. Între timp, alți constructori s-au aliniat la standardul NACS sau vor să o facă, printre numele importante care au anunțat astfel de planuri în 2023 fiind Ford, General Motors, Nissan, Hyundai, Kia și Toyota.

De asemenea, Volkswagen vrea să dezvolte adaptoare pentru modelele existente care folosesc porturi de tip CCS (Combined Charging System), mult mai obișnuite în rețelele de chargere din Europa. Astfel de adaptoare ar permite o mașină cu port CCS să se conecteze la o priză NACS a Tesla. Doar în Statele Unite există circa 15.000 de superchargere, pe lângă rețeaua de aproape 4.000 de puncte a Electrify America și Electrify Canada care folosește tot NACS.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri