8 Ianuarie 2024

Volkswagen amână producția mașinii electrice ieftine din cauza normelor de poluare Euro 7



Volkswagen ia în calcul amânarea lansării celui mai ieftin model electric din gama ID ca urmare a deciziei Comisiei Europene de a pune în aplicare un pachet de norme Euro 7 mai puțin agresiv, conform presei din Germania citată de Automotive News Europe. Constructorul din Wolfsburg ar lua această decizie pentru că își permite, în contextul unui Euro 7 mai puțin costisitor, să păstreze mai mult timp în producție modelele sale de buget cu motoare termice.

Un automobil electric ieftin de la Volkswagen va ajunge pe piață în acest deceniu, dar mai târziu decât se anunțase oficial. Vinovatul principal pentru această schimbare de planuri este setul de norme Euro 7. Mai exact, germanii spun că reglementările mai laxe îi încurajează să păstreze modelele actuale cu motoare cu ardere internă în producție mai mult timp.

Volkswagen anunțase nu demult că ia în calcul un parteneriat de viitor cu Renault pentru a dezvolta un EV de buget, versiunea de stradă a conceptului ID.2all fiind pregătită pentru o lansare în 2025. Acum, Auto Motor und Sport scrie că constructorul vrea să înceapă producția abia în mai 2026, dar prețul de bază rămâne același: 25.000 de euro. Rivalii direcți cu motoare ICE, inclusiv Polo, vor fi mai ieftine, iar această situație nu se va schimba chiar atât de curând (în Germania, un Polo nou costă mai puțin de 22.000 de euro).

Draftul inițial pentru Euro 7 impunea investiții masive în motoare mai eficiente și mai curate, iar producătorii au criticat în bloc propunerea Comisiei Europene deoarece și-au dorit ca investițiile să se îndrepte direct către segmentul EV-urilor, mai ales că mașinile ICE noi vor fi aproape interzise din 2035, cu doar un deceniu după introducerea normelor Euro 7. Acum că normele nu vor mai fi atât de agresive (ca și ținte de emisii exprimate în grame de CO2 per kilometru), Volkswagen și alți constructori speră că vor putea să vândă în continuare mașini mici cu motoare termice și să obțină și profit din toată această afacere.

Când va fi lansat Volkswagen ID.2all

Deși producția la scară largă este amânată, lansarea nu va fi devansată, conform aceleiași surse. Modelul de serie va fi prezentat în 2025, iar producția va începe mai întâi într-un ritm redus. Volkswagen speră că această mișcare nu-i va pune în dezavantaj în fața rivalilor francezi, dar și a celor din China. Citroen a prezentat recent noul e-C3, un EV de oraș cu un preț de pornire pe piețele vest europene de doar 23.000 de euro, iar Renault va prezenta curând noul Renault 5 cu un preț. de 20.000 de euro. Și Volkswagen vrea să facă o mașină electrică cu un preț similar, dar până atunci Renault va propune deja noul Twingo EV ce va fi și mai accesibil.

Volkswagen își schimbă și modul în care își planifică nivelele anuale de producție pentru modelele sale. Dacă, până acum, germanii produceau mai multe mașini față de cât preconizau să vândă - în speranța că realitatea le va depăși așteptările - viitorul este unul al cumpătării. Astfel, Volkswagen va produce un volum de 80% față de cea mai ambițioasă prognoză. Cu alte cuvinte, dacă în trecut Volkswagen spera să vândă 100.000 de Passat-uri într-un an, uzinele produceau 120.000 de unități în speranța unei cereri mai mari. Sub noua schemă propusă de CEO-ul VW Thomas Schaefer, se vor face doar 80.000 de unități și o cerere mai mare va fi satisfăcută prin adăugarea unui schimb la uzinele unde asta se cere.



Citeste si