26 Iunie 2007

Volvo pierde teren pe piata din America de Nord



Grupul suedez Volvo, al doilea producator mondial de camioane, a inregistrat o scadere de 10% a numarului de livrari pe primul trimestru al anului 2007.

In intervalul ianuarie – mai 2007, numarul de camioane livrate de Volvo impreuna cu Nissan Diesel a fost de 82.865. Numarul de camioane livrate, excluzand pe cele care apartin grupului Nissan, a fost de 76.635, in scadere cu 17% pe primul trimestru al anului 2007, anunta publicatia franceza Challenge.

In luna mai numarul de camioane livrate a fost de 16.099, ceea ce inseamna o scadere de 18,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar valoarea unei actiuni a inregistrat o scadere de 1,6%.

Desi pe piata din America de Nord, timp de mai multi ani numarul de vanzari era foarte ridicat, intrarea in vigoare la sfarsitul anului 2006, a unor reguli mult mai drastice, a avut drept consecinta directa o scadere de 59% a numarului de comenzi pe primul trimestru al anului 2007.

In Europa cererea este mult mai mare, in special pentru camioanele noi, sau de ocazie in cazul tarilor din Europa de Est, ceea ce a permis o crestere a comenzilor de 1% pe primul trimestru.

Preluarea diviziei Nissan Diesel a permis un salt important, de 91%, al numarului de comenzi, si pe piata din Asia in intervalul ianuarie – mai 2007.

Grupul Volvo, este doilea producator mondial de camioane, detinator al brandurilor de camioane Volvo, Renault si Mack.



Citeste si