Lamborghini are lista de comenzi plină până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, scrie Agerpres.

Este puţin prea devreme să venim cu o prognoză dar nu avem semnale de încetinire pe piaţă", a declarat directorul general Stephan Winkelmann.

Anul trecut, producătorul italian de super-caruri a vândut un număr record de peste 10.000 de autovehicule, după ce a lansat Revuelto, primul său model de tip plug-in hybrid, şi a acumulat comenzi pentru următorii doi ani. Lamborghini a decis să introducă lent vehicule electrice, primul model pe baterie urmând să apară abia în 2028, doi ani mai târziu decât rivalii, precum Ferrari NV.

"Nu vrem să fim primii cu această tehnologie. Vrem să venim pe piaţă atunci când suntem cei mai buni şi atunci când tehnologia este una matură", a spus Winkelmann.

Situaţia robustă de pe piaţa super-carurilor contrastează cu imaginea de ansamblu a industriei auto, în care producători de masă precum grupul german Volkswagen AG, care deţine Lamborghini, constată cum cererea pentru automobile electrice scade, ceea ce pune presiune asupra planurilor lor de a face tranziţia de la automobilele echipate cu motoare cu ardere internă la modelele pe baterie.

Graţie faptului că are un carnet de comenzi plin, Lamborghini are un spaţiu de manevră necesar pentru a urma o abordare mai lentă când vine vorba de tranziţia de la motoarele pe combustie, iar Winkelmann susţine că asta îi va permite constructorului italian să îmbunătăţească tehnologia în domeniul bateriilor, care până acum a fost dominată de China.

"Ceea ce vom oferi mâine va avea o capacitate a bateriei mai mare decât ceea ce este pe piaţă de la chinezi. Am luat decizia corectă de a fi prudenţi cu noua tehnologie", a adăugat Winkelmann.

Chiar dacă urmează un ritm mai lent cu electrificarea, Lamborghini continuă cu strategia sa în domeniul sustenabilităţii, strategie care este susţinută de "cele mai mari investiţii din istoria de 60 de ani a companiei", care include şi decarbonizarea uzinei de la Sant'Agata Bolognese, a precizat compania într-un comunicat de presă, precizând că va angaja cel puţin 500 de noi angajaţi până în 2026.

Sursa foto: Lamborghini

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri