Ferrari și Mercedes-AMG Petronas au confirmat, la sfârșitul acestei săptămâni, un transfer-șoc în Marele Circ: septuplul campion mondial Lewis Hamilton urmează să piloteze, începând cu sezonul 2025, monoposturile roșiii ale Scuderiei, venind la Maranello în locul spaniolului Carlos Sainz, Jr. Reverberațiile acestei vești s-au simțit, cum era de așteptat, și pe bursă, unde prețul acțiunilor Ferrari s-a apreciat brusc.

„A fost una dintre cele mai grele decizii pe care a trebuit s-o fac vreodată”, a spus Hamilton, amintind de momentul când a decis să activeze o clauză care l-a eliberat din contractul pe doi ani recent semnat cu echipa Mercedes-AMG, cea alături de care a cucerit șase titluri mondiale. Am scris, atunci când au apărut primele zvonuri, că, cel mai probabil, nu partea financiară a fost cea care l-a motivat pe britanic să schimbe alianțele pe final de carieră. Această opinie este împărtășită și de Ralf Schumacher, fratele septuplului campion Michael Schumacher spunând că „a fost o decizie luată cu sufletul, iar Fred Vasseur a fost esențial în această ecuație.”

Lewis Hamilton - 2023 Hungarian Grand PrixHamilton n-a mai simțit gustul victoriei în ultimii doi ani la Mercedes-AMG

Francezul, actual șef al echipei Ferrari, este o cunoștință veche a lui Hamilton. Din postura de co-fondator al echipei ART Grand Prix, Vasseur i-a fost alături lui Hamilton când s-a impus în Formula 2 în urmă cu 18 ani. John Elkann, președintele constructorului din regiunea Modena, încearcă să obțină semnătura lui Hamilton de mai bine de jumătate de an, cunoscută fiind afinitatea sa pentru Lewis. De asemenea, chiar septuplul campion mondial a recunoscut că a face parte din Scuderie a fost „un vis din copilărie” - declarație reiterată și în trecut.

Britanicul a spus că, acum, are același sentiment care-l încerca și în urmă cu 11 ani când, spre surprinderea și în ciuda criticilor multora, s-a alăturat formației Mercedes-AMG. „Dar, acum, nu mă gândesc la 2025”, a spus Hamilton care va mai pilota și în sezonul ce stă să înceapă pentru echipa de uzină a Stelei în trei colțuri. Această situație este, deci, similară cu cea prin care a trecut Fernando Alonso când, în decembrie 2005, a anunțat că se va alătura echipei McLaren-Mercedes începând cu 2007. Spaniolul a fost îndeajuns de profesionist pentr a câștiga, din nou, titlul mondial alături de Renault până să plece. Va reuși, oare, și Hamilton să facă asta și să plece la Ferrari cu opt titluri în traistă?

Lewis HamiltonDupă câțiva ani dificili la McLaren, uneori eclipsat de Jenson Button, Hamilton a sărit în tabăra Mercedes

Hamilton, aducător de bani la Ferrari încă de dinainte să intre pe poarta uzinei din Maranello

Nu putem oferi un răspuns la această întrebare, dar ceea ce am putut vedea este că prețurile acțiunilor Ferrari au sărit în sus cu mult aplomb în ziua anunțului că cel mai titrat pilot din F1 va pilota pentru cea mai veche și, totodată, cea mai titrată echipă din sport. Practic, în lumina recentului refuz categoric primit de Andretti-Cadillac de a intra în Formula 1 din 2025, putem spune că doar Ferrari, cu ale sale multiple decenii de istorie, oferă mai multe campionatului decât primește. Dar, chiar și în această ecuație, greutatea numelui Hamilton a ieșit la rampă.

Acțiunile Ferrari, companie listată separat de Fiat începând cu 2016, au crescut cu 17% în ziua în care s-a confirmat un zvon care s-a tot rostogolit prin paddock de cel puțin cinci ani. Cu alte cuvinte, valoarea companiei italiene a crescut cu peste 12 miliarde de euro într-o singură zi. Cum presa britanică a sugerat că noul acord al lui Hamilton cu Ferrari valorează 100 de milioane de lire sterline, putem spune că Sir Lewis și-a plătit de mai multe ori salariul cu o simplă semnătură.

2018-11-25_19.13 Lewis Hamilton cap backwards , Podium, Yas Marina, F1 Abu Dhabi Grand Prix, United Arab Emirates (E-PL1)Hamilton știe ce înseamnă să stai pe podium, doar are 103 victorii... dar n-a mai simțit bucuria unei victorii de ceva vreme (Abu Dhabi '21)

Acum, evident, trebuie să urmeze calculele: cât va obține Ferrari de pe urma vânzării unui număr (aproape infinit) de tricouri și alte forme de merchendise cu numele lui Hamilton pe ele. Da, F1 nu este chiar ca fotbalul, dar de când s-a lansat seria dramatizată „Drive to Survive” pe Netflix, fanii par mai deschiși ca oricând să se plimbe și până la piață și înapoi îmbrăcați cu haine care le reflectă pasiunea pentru Marele Circ. Dar buzzul nu este infinit.

Ferrari trebuie să livreze, căci nu putem nega că, măcar parțial, gândul că nu a mai câștigat un Mare Premiu de doi ani a avut o anume greutate în procesul decizional al lui Lewis. Ferrari, în schimb, este ținta majorității glumelor în bula Formulei 1: de la greșeli de strategie grosolane, la greșelile pe circuit ale piloților și bâlbele de management sau de la boxe, echipa cândva dominantă a sportului pare, astăzi, o umbră ce pălește în fața trecutulu-i ilustru. Privind pe cifre, lucrurile nu arată bine: Ferrari a mai avut mașini competitive și în era Vettel, dar și în ultimul timp când monegascul Charles Leclerc a fost vârful de lance, dar nu s-a concretizat mai nimic.

2007 World Champion Kimi RaikkonenUltimul campion mondial pentru Ferrari rămâne, și astăzi, Kimi Raikkonen

Victorii și pole-uri răzlețe s-au mai văzut, mai ales Leclerc fiind foarte eficient în exercițiul pe un tur, dar conversia unui pole într-o victorie s-a dovedit a fi o provocare destul de mare, mai ales în ultimii ani în care Max Verstappen nu mai iertă pe nimeni. Ultimul campion mondial cu Ferrari a fost Kimi Raikkonen (!) în 2007 (!!), iar acel titlu a fost, pe drept vorbind, unul deosebit de norocos. Cele două monoposturi McLaren Mercedes au fost, trăgând linie, mai bune în acel an, iar Alonso și debutantul Hamilton ar fi trebuit să-și negocieze titlul la piloți. Însă, în umrba Spygateului, finlandezul Raikkonen s-a strecurat și s-a răzbunat pentru ratările pe care le-a suferit, ironic, tot cu McLaren (în luptele cu aproape-perfectul Schumacher). Poate, deci, Lewis să fie din nou aproape-perfect și să readucă Ferrari pe culmi? Poate, oare, să o facă la 41 de ani? Recordurile așteaptă, în continuare, să fie rescrise și Hamilton este printre cei care se pricep cel mai bine la asta.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri