Deși cea mai populară mașină din lume anul trecut a fost o Tesla, producătorul american pare că se apropie de momentul în care se va chinui să-și găsească noi clienți. O analiză publicată recent de o companie care supraveghează piețele și trendurile din diverse domenii, Caliber, arată că numărul de potențiali viitori clienți ai Tesla este în scădere în Statele Unite, una dintre cele mai importante piețe, relatează Reuters.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, ar fi printre principalii vinovați pentru faptul că producătorul de mașini electrice nu mai este la fel de atractiv ca în trecut. Deși a bifat vânzări în creștere pe mai toate piețele care contează în 2023, Tesla s-ar afla „între două valuri” de cerere, conform lui Musk. Ceea ce s-a observat, însă, în noua analiză este că însuși CEO-ul îi face pe unii clienți care și-ar dori o Tesla să-și regândească alegerea, iar această reticență pare că se va oglindi în vânzările mai slabe de pe primul trimestru al acestui an.

Atitudinea clienților din Statele Unite față de Tesla nu mai este nici pe departe la fel de caldă ca în urmă cu trei ani. Datele Caliber arată o înjumătățire a numărului celor care au o părere bună despre Tesla sau care au încredere în acest brand și iau în calcul achiziția unei mașini în perioada următoare.

Dacă în 2021 scorul care urmărește câți oameni iau în calcul achiziția unei Tesla era de 70%, acesta s-a prăbușit până la 31% în luna februarie a acestui an. Doar din ianuarie în februarie acest scor s-a redus cu 8%, în timp ce rivali europeni din sectorul premium ca Audi, Mercedes-Benz sau BMW - toți cu mașini electrice în ofertă - au avut un scor în creștere care se află între 44-47% în prezent.

Grafic ce arată evoluția apetitului pentru Tesla, dar și nivelul de apreciere. Sursă Caliber, captură ecran via Reuters

Se pare că mulți clienți fac o corelație între reputația lui Musk și marca Tesla, iar sondajele Caliber arată că 83% dintre americani spun că există o legătură inexorabilă între Tesla și Musk. Mai mulți experți citați de Reuters sunt de acord că poziționarea lui Musk pe teme politice, dar și unele declarații contondente ale miliardarului pot afecta vânzările unuia dintre cei mai mari producători de EV-uri din lume.

În ciuda temerilor legate de Tesla, care vin și în contextul în care noul „Model 2” se lasă așteptat, golul în segmentul EV-urilor ieftine putând fi umplut pe termen mediu chiar și de mașini chinezești, piața de electrice din Statele Unite este prognozată să crească cu 15% în primul trimestru al anului, conform Cox Automotive. Aceeași sursă vorbește de o creștere de doar 3% pentru Tesla în această perioadă.

Nivelul de reputație al Tesla pe marile piețe din lume, în 2023 față de prima parte a lui 2024. Sursă: Brandfinance, captură de ecran via Reuters

Semnele unei cereri ceva mai slabe s-au văzut încă din T4 al anului trecut când, pentru prima dată în trei ani, numărul de înmatriculări din statul California - cea mai mare piață pentru Tesla din SUA -, au scăzut. De asemenea, mulți americani (42% conform unui studiu CivicScience citat de Reuters) au o părere mai degrabă proastă despre Musk, iar reputația mărcii Tesla este în scădere pe mai multe piețe, inclusiv în Franța, Olanda și Marea Britanie, se arată într-un studiu al firmei de consultanță Brand Finance.

Per total, însă, lucrurile nu stau atât de rău pentru Tesla, care s-a bucurat de o evoluție fulminantă în ultimul deceniu. Concret, Tesla rămâne unul dintre brandurile auto față de care clienții au cea mai mare loialitate. 68% dintre cei care și-au luat o Tesla își vor înlocui mașina cu o altă Tesla, un procent la care alți mari constructori cu o istorie mult mai bogată pot doar să viseze, notează S&P Mobility.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri