Un nou joint-venture se conturează în lumea auto între Tata și bavarezii de la BMW, cele două companii dezvoltându-și mai ales relațiile în zona noilor tehnologii. În urma colaborării ar trebui să rezulte un progres mai rapid în dezvoltarea mașinilor viitorul care vor fi „bazate pe software”, întreg procesul fiind preluat de centrele de IT ale mărcilor din întreaga lume, inclusiv de cel care va fi construit la Cluj-Napoca.

BMW va colabora cu ramura de tech a grupului indian, Tata Technologies, care are expertiză pe ingineria digitală. Pe partea de software, ambii constructori au interesul de a face un schimb de experiență, dar și de talente, pentru a găsi calea de a implementa mai multe echipamente de șofat autonom, dar și pe partea de infotainment și dezvoltare de produse, conform unui comunicat citat de Reuters.

Cele două companii vor deține fiecare câte 50% din joint-venture, un oficial bMW declarând că această colaborare va studia și implementarea superioară a tehnologiilor bazate pe AI. Pentru început, joint-venture-ul va avea 100 de angajați dedicați, dar efectivele vor crește în anii următori trecând de 1.000 de persoanele. Centrele principale în care se va operaționaliza colaborarea vor fi cele din India, respectiv în orașele Pune, Bangalore și Chennai.

Tot în Chennai se află și o uzină BMW, în timp ce centrele existente ale bavarezilor sunt localizate în China, Germania, Africa de Sud, Statele Unite și Portugalia, pe lângă India. Tata Technologies, o ramură a celui mai mare producător auto din India (la capitolul venituri), a fost prima din grup care a fost listată pe bursă, în toamna anului trecut. Grupul oferă servicii diverselor constructori din industria auto și industriile grele, printre clienți numărându-se și Honda sau Ford.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri