Rușii continuă efortul de a da un sens uzinelor care, cândva, produceau mașini pentru companii vestice ca Toyota sau Renault. Dacă fosta uzină a francezilor s-a întors la obiectul său de activitate original, anume producerea mașinilor Moskvici, o fostă uzină Toyota din Sankt Petersburg a fost retehnologizată pentru a asambla limuzina Aurus Senat, cea cu care se plimbă și Vladimir Putin, scrie Automotive News Europe citând Reuters.

Vicepremierul rus Denis Manturov a anunțat că producția lui Aurus Senat va demara înainte de finele acestui an la o uzină pe care Toyota a predat-o către Institutul de Cercetări și Dezvoltare în Domeniul Auto (NAMI). Compania de stat a pus umărul la dezvoltarea mașinilor din gama Aurus, un proiect 100% rusesc bazat pe o platformă modulară dezvoltată intern și care ar fi trebuit să fie folosită și de un SUV, dar și de o utilitară.

Aurus Senat în versiunea civilă, cu ampatament scurt

Dezvoltarea mașinilor Aurus, inclusiv limuzina oficială Senat L700 folosită de președintele Putin, a început în 2013, iar producătorul de autobuze LiAZ a participat la partea de proiectare. În 2021, presa rusă scria că varianta civilă cu ampatament mai scurt cu aproxmativ un metru, cunoscută drept Senat S600, ar costa 300.000 de dolari. Rușii voiau să exporte acest model pe piețe din Asia și Orientul Mijlociu.

Primele exemplare au fost produse pentru demnitarii ruși la o uzină deținută de Sollers JSC în Yelabuga, Republica Tatarstan. Un astfel de Aurus Senat lungit a fost oferit cadou și lui Kim Jong-Un, în luna februarie.

Aurus Senat cu ampatament lung, cunoscut ca L700

Mașina este propulsată de un V8 de 4,4 litri dezvoltat de NAMI, institut care a lansat recent și un agregat V12 de 6,6 litri care ar dezvolta 850 de cai putere. Am putea bănui că versiunea blindată a lui Putin ascunde acest motor puternic. Design-ul este influențat de liniile americane ale vechilor ZIL-uri 110 folosite de liderii sovietici vreme de decenii.

Conform întreprinderii de studii și sondare din industria auto rusească Autostat, Aurus a vândut aproximativ 40 de mașini până acum în 2024. În Rusia, mașina costă peste 20 de milioane de ruble, asta în condițiile în care un Moskvici modern (care are la bază un automobil chinez, cu sigla schimbată) se învârte în jurul a 2 milioane de ruble.

Acest Aurus nu va fi făcut la ex-uzina Toyota. Denumit Aurus 01, acest prototip de curse nu este altceva decât un model ORECA 07 de clasă LMP2 rebranduit de echipa rusească G-Drive, care astăzi nu mai concurează în competiții internaționale din cauza războiului din Ucraina. Sursă foto: TDS Racing / Aurus

Sursa foto: Geneva International Motor Show

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri