Audi abandonează sigla cu cele patru cercuri pentru a revigora vânzările din China

Sursǎ foto: Audi

Audi abandonează sigla cu cele patru cercuri pentru a revigora vânzările din China

Audi dă peste cap istoria și tradiția de dragul pieței din China. Se pare că noua gamă de modele electrice dezvoltată de constructorul german alături de grupul SAIC exclusiv pentru piața din țara asiatică nu va purta clasica siglă cu cele patru cercuri, transmite Reuters. Primul concept ce va prefața noua familie de electrice va fi prezentat în luna noiembrie.

Din „considerente ce țin de imaginea de marcă”, Audi ar fi gata să înceapă să vândă mașini fără sigla sa tradițională. Cele patru cercuri tronează pe modelele Audi încă din anii '60, când marca a fost practic relansată după unirea cu NSU și Auto Union, sub umbrela Volkswagen. Anterior, cercurile fuseseră folosite de Auto Union, care în perioada interbelică era o marcă, dar și un grup ce conținea brand-urile Audi, Horch și Wanderer.

Toată această tradiție este, aparent, irelevantă în fuga Audi de a recăpăta cotă de piață în China. Acolo, sub numele de cod „Purple”, joint-venture-ul format din Audi și SAIC dezvoltă o gamă ce va conține, până în 2030, nouă modele noi. Toate vor fi electrice, iar platformele vor fi rodul muncii comune germano-chineze. Mașinile vor fi asamblate în China și vor fi vândute în China, cu o nouă identitate de brand și o nouă „poveste”, conform surselor Reuters.

Audi își mpărește numărul de modele pe care-l va vinde în China. Sursă foto: Audi

Grupul chinez a transmis că noile modele, ce vor fi prefațate de un concept care urmează să fie dezvăluit în noiembrie, „vor fi Audi-uri adevărate, cu un ADN Audi puternic”. Nu este cunoscut, în acest moment, ce sigle vor folosi aceste mașini sau dacă va fi scris doar „Audi” pe bot, laterale și în spate.

Care sunt secretele noilor modele Audi chinezești

Audi-urile pentru China vor fi făcute plecând de la arhiteectura pe care SAIC a dezvoltat-o pentru brand-ul propriu IM Motors. Acestea vor incorpora baterii de la CATL, dar și capacități avansate de condus autonom (ADAS) dezvoltate de start-up-ul Momenta. De asemenea, printr-un alt parteneriat, Audi va colabora pentru platforme de EV-uri și cu Xpeng.

Gama actuală a Audi include SUV-urile Q4 e-tron făcut alături de FAW, Q5 e-tron făcut cu SAIC și noul Q6 e-tron care, de asemenea, este dezvoltat împreună cu FAW. Acesta din urmă va împărți tehnologie cu noua generație Audi A6 100% electrică. Ambele mașini vor folosi noua platformă PPE, dar și sisteme ADAS concepute în parteneriat cu gigantul Huawei.

În primele șase luni ale acestui an, Audi a vândut mai puțin de 10.000 de mașini electrice în China. Pentru moment, mașinile deja puse la vânzare vor păstra cele patru cercuri, dar schimbarea este iminentă. Rivalii chinezi precum Nio sau Zeekr au vândut fiecare de opt ori mai multe EV-uri în primul semestru al lui 2024.

Personalizate pentru tine