Circulaţia pe Transfăgărăşan se închide în data de 30 august, în intervalul orar 8:30 - 11:30, pe sectorul cuprins între Conacul Ursului şi Bâlea Cascadă, unde se va organiza evenimentul "50 de ani de Transfăgărăşan" cu Porsche Turbo, a transmis, într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Evenimentul este menit să marcheze cinci decenii de la lansarea primului Porsche 911 de serie cu motorizare turbo, dar și cinci decenii de la deschiderea oficială a Transfăgărășanului.
"Vineri, 30 august 2024, în intervalul orar 08.30 - 11.30, se închide temporar circulaţia rutieră pe Transfăgărăşan (DN7C), pe sectorul cuprins între km. 105+000 (Conacul Ursului) şi km. 129+000 (Bâlea Cascadă), unde se va organiza evenimentul "50 de ani de Transfăgărăşan" cu Porsche Turbo", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, pe sectorul de drum unde circulaţia rutieră va fi închisă, organizatorul va asigura o pauză de minimum 20 de minute, când măsura de închidere va fi ridicată pentru a se permite tranzitarea de către autovehiculele din proximitatea zonei restricţionate circulaţiei rutiere.
Șoseaua Transfăgărășan, cunoscută oficial ca DN7C, a fost inaugurată, în prezența președintelui Nicolae Ceaușescu, în data de 20 septembrie 1974. Totuși, lucrările au continuat și, în urma unor reasfaltări, drumul a fost finalizat în forma în care o știm până astăzi abia în 1980.
Tot în anul 1974, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Porsche a prezentat Porsche 911 (930) Turbo, mașină produsă în perioada 1975 - 1977 în versiunea cu motorul de 3.000 cmc. Mașina a fost produsă pentru a omologa versiuni de curse ale modelului 911, respectiv mașina de Grupa 4 934 (pentru omologarea căreia a fost necesară producția a cel puțin 400 de exemplare), dar și cea de Grupa 5 935.
Până în 1977, când Porsche a trecut la un motor de 3,3 litri, s-au fabricat puțin peste 2.800 de Porsche 911 Turbo, mașină ce a căpătat în folclor porecla de „Widow Maker” din cauza comportamentului greu de controlat la viteze mari. Porsche s-a numărat printre primii producători care au introdus, în producția de serie, un automobil cu turbocompresor, la doar un an după ce BMW a dezvăluit, la Salonul Auto de la Frankfurt, BMW 2002 Turbo.