Ferrari știe că, în mare măsură, clienții săi fideli ar plăti oricât pentru un model de la Maranello, iar asta se extinde și la opțiionale. În mai, Ferrari 12Cilindri a fost lansat cu un preț de listă de 395.000 de euro pentru versiunea coupe, respectiv 435.000 de euro pentru versiunea spider. Dacă, însă, îți dorești o culoare specială, va trebui să plătești echivalentul unui Volkswagen Golf nou.
Printre bogații planetei, Ferrari este recunoscut pentru supercar-urile pe care le produce de mai bine de 50 ani. Brand-ul italian este unul dintre cele mai valoroase din segmentul de lux, iar această imagine se menține grație unor modele care costă sute de mii de euro fiecare. Noul Ferrari 12Cilindri, denumit astfel în cinstea motorului V12 ce se ascunde sub capota longilină, are un preț care poate ridica multe sprâncene, dar foarte scumpă este și vopseaua.
Cât costă vopseaua de pe Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri este un grand tourer autentic ce păstrează vie seria de mașini cu motoare V12 plasate frontal de la Maranello. Înlocuitorul lui 812 Superfast și 812 GTS, ambele scoase din producție recent, este disponibil în două versiuni de caroserie și oferă performanțe deosebite.
Cu un motor V12 de 6.500 cmc, noul model sport se laudă, fără vreun sistem hibrid, cu 830 cai putere și 678 Nm. Rivalul lui Aston Martin Vanquish poate fi personalizat în foarte multe feluri, de la materialele folosite în interior, utilizarea fibrei de carbon, dar și tipul jantelor și tipul de vopsea și elemente vizuale în exterior și interior. Când vine vorba de culoarea caroseriei, opțiunile sunt aproape nelimitate, dar și prețul poate urca foarte mult.
Aruncând un ochi peste configuratorul oficial Ferrari, găsim opt culori de bază, dar și cinci nuanțe „istorice” și alte 12 „clasice”. Acestea intră în paleta obișnuită de nuanțe pentru 12Cilindri, dar Ferrari oferi și culori speciale, dar și opțiunea de nuanțe unicat. Ferrari are două programe de personalizare pentru automobilele sale, Tailor Made și Special Equipment. Cel de-al doilea permite modificări mai de anvergură, iar oficialii mărcii sugerează că majoritatea clienților sunt gata să cheltuie zeci de mii de euro în opționale.
În timp ce un Ferrari 12Cilindri începe de la 395.000 de euro, mulți dintre bogații lumii care stau la coadă pentru un Ferrari pun pe masă încă 100.000 de euro pentru opționale, conform Evo Magazine. Printre opțiunile care umflă prețul este vopseaua „specială” de 47.000 de euro, adică îndeajuns pentru a cumpăra un Volkswagen Golf R Line nou-nouț cu câteva opționale. În România, modelul R Line este cel mai scump din gama Golf și are un preț de bază de 42.728 euro.
Care este secretul culorilor speciale Ferrari
De ani de zile, producătorii cei mai exclusiviști din lumea auto se întrec în opțiuni de personalizare. Porsche, de pildă, a lansat încă din anii '70 un program de personalizare denumit „Special Wishes”. Doar o mână de clienți speciali ai mărcii aveau acces la el, dar, de atunci, Porsche a deschis mult mai larg ușile personalizarii.
Astăzi, un număr limitat de mașini care poartă sigla constructorului din Stuttgart părăsesc uzina cu o culoare ”PTS”, adică paint to sample. În România, în funcție de alocările disponibile, o vopsea PTS costă 23.829 de euro prin Porsche Exclusive Manufaktur. În mod similar, Ferrari a lucrat pentru a-și îmbunătăți procesul de vopsire. Acesta include două stații de lucru, unde roboții de vopsire lucrează cot la cot cu vopsitori umani care aplică vopseaua în zone la care robotul nu poate ajunge.
În 2018, Ferrari a lansat un proces de vopsire la temperaturi scăzute care este mai prietenos cu mediul înconjurător. Este vorba de un strat de lac transparent aplicat la temperaturi de doar 100 de grade în cadrul cuptorului de vopsire. Procesul de vopsire propriu-zis este și el complicat, aplicându-se 21 de straturi de vopsea, dintre care 14 de primer și restul vopsea - în funcție de tipul de vopsire și de paritcularități.

