Grupul Renault a publicat rezultatele financiare aferente trimestrului al treilea din 2024, totalizând și cifrele pentru perioada ianuarie - septembrie. La creșterea ușoară a cifrei de afaceri pe primele nouă luni (+0,8%) a contribuit și Dacia cu vânzări de peste 500.000 de mașini la nivel global, marca fiind pe poziția a noua în Europa în topul mașinilor mici. De asemenea, hatchback-ul Sandero se menține pe prima poziție pe Bătrânul continent, se arată într-un comunicat.
În ciuda scăderii de pe ramura automobilelor (-1,5% până la 33,7 miliarde de euro), cifra de afaceri a Renault a atins, în primele nouă luni, pragul de 37,7 miliarde de euro, în creștere mică față de aceeași perioadă a anului trecut. În semestrul trei, cifra de afaceri a grupului francez a crescut cu 1,8%, în condițiile în care marca Renault se află pe podiumul european pe piața mașinilor mici. Ca și în trecut, din topul mărcilor care vând către clienți persoane fizice nu lipsește marca Dacia.
Pe primele nouă luni, Dacia a reușit o creștere a vânzărilor cu 2,2 procente, în ciuda scăderii generale a grupului înregistrată în Q3. Pe cifre, vorbim despre un volum total la nivelul grupului de 1.637.225 de vehicule vândute (-0,4%). În Europa, Renault Group a vândut 1.175.762 vehicule (+3,1%), peste creșterea pieței (+1,8%). În trimestrul a treilea din 2024, vânzările globale ale Renault Group s-au ridicat la 482.468 de vehicule (-5,6%), arată sursa citată. În Europa, Grupul a rezistat mai bine tendinței de scădere a pieței (-6,1%), înregistrând 328.111 vehicule (-5,3%) și a recâștigat cotă de piață, ocupând locul al treilea (9,8%).
Dacia a vândut peste o jumătate de milion de mașini în 9 luni
Marca Dacia a vândut 500.957 de vehicule la nivel mondial în primele 9 luni ale anului 2024, în creștere cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului 2023. În Europa, cu 432.332 de vehicule vândute (+ 2,2%), Dacia câștigă două locuri pe piața vehiculelor de persoane și urcă pe poziția a noua . Totodată, Dacia își confirmă locul pe podiumul european în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții particulari, principala bază de clienți a mărcii.
Dacia a înregistrat o creștere puternică în Italia (+15,0%) și Spania (+14,6%) și și-a menținut locul al treilea pe piața franceză, într-un context de reînnoire a gamei, odată cu lansarea noilor modele Duster și Spring. Dacia Sandero, ale cărei vânzări au crescut cu 16,3% în primele 9 luni din 2024, este cel mai bine vândut vehicul din Europa, indiferent de canalul de distribuție.
În trimestrul al treilea din 2024, vânzările Dacia au scăzut cu -3,8%, până la 142.431 de vehicule, datorită tranziției între generații ale modelelor Spring și Duster. Nivelul foarte bun al comenzilor pentru Noul Duster confirmă perspectivele pozitive pentru trimestrele următoare. În Europa, peste 50% din vânzările mărcii Renault sunt realizate către clienții privați, în timp ce Dacia realizează un mix de 85% din vânzările sale către clienții persoane fizice.
La nivelul grupului, sub 8% din toate mașinile vândute au fost 100% electrice, deși cota sare ușor de 30% dacă ne referim de toate vehiculele electrificate (adică includem și hibridele). Această cotă este în scădere, așa cum era de așteptat, într-un an de tranziție marcat de oprirea vânzărilor modelelor Zoe și Twingo electric, precum și de trecerea la o nouă generație a modelului Dacia Spring.
La nivelul anului 2024, Renault speră la o marjă operațională de peste 7,5 %, respectiv un cash flow liber de peste 2,5 miliarde de euro. Pentru trimestrul al patrulea, vânzările Renault Group vor fi susținute de lansarea a șapte vehicule noi în țările europene: Renault 5 E-Tech 100% electric, noul Renault Captur, Renault Symbioz, noul Renault Master (câștigător al trofeului Internațional Van Of The Year 2025), noua Dacia Spring, noua Dacia Duster și Alpine A290.