Lotul al treilea din Autostrada Moldovei A7, adică 36 de kilometri care fac legătura între Rîmnicu Sărat - Mândrești Munteni, vor fi finalizați și dați în circulație până la finele acestei săptămâni, conform autorităților. Experții avertizează, însă, că graba constructorilor ar putea crea probleme pentru șoferi, conform ProMotor.
Autostrada A7 se află integral în execuție, drumarii lucrând pe 13 loturi la 320 de kilometri de drum. Drumul de mare viteză va face legătura între Moldova și Muntenia pe ruta Ploiești - Siret, fiind prima șosea de acest tip care conectează cele două regiuni istorice ale țării.
Tronsonul al treilea, care ar putea fi inaugurat pe data de 20 decembrie, va lega orașul Focșani de Buzău. Compania UMB deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu se ocupă de lucrările de infrastructură pe această secțiune. Constructorul va forța încheierea lucrărilor înainte de sărbători.
Care este stadiul lucrărilor la lotul 3 din Autostrada A7
În urmă cu doar câteva luni de zile, stadiul lucrărilor pe această secțiune de 36 de kilometri era întârziat. Cu toate acestea, deși alegerile parlamentare au trecut, compania UMB a dorit să realizeze această bucată din drumul de mare viteză până la finele anului.
Astfel, în prezent, autoritățile transmit că au fost terminate toate cele 17 poduri și pasaje de pe lotul al treilea, iar ultimele marcaje și panouri sunt montate zilele acestea. Până acum, s-au realizat deja și lucrările la terasamente, dar și aplicarea stratului de asfalt de uzură. În plus, drumarii mai trebuie să termine și drumurile de întreținere.
La ce riscuri s-ar putea expune șoferii din cauza constructorului grăbit
„În condiții normale nu erau șanse, dar iată că s-a făcut asta. Calitatea, din păcate, nu o să fie optimă, dar pe altarul vitezei se sacrifică acum calitatea”, a transmis Ionuț Ciurea, de la Asociația ProInfrastructura, conform sursei citate. Ciurea spune că, în ultimele săptămâni, în ciuda temperaturilor scăzute și a condițiilor meteo dificile, s-au turnat circa 20 de kilometri de asfalt de uzură.
Din acest motiv, asfaltul ar putea să nu fie la fel de rezistent, iar gropile ar putea să apară mai repede. Totuși, prin contract, compania lui Umbrărescu se obligă să asigură reparațiile la Autostrada Moldovei pe o perioadă de 10 ani, cât drumul de mare vieză se află în garanție.
În total, Autostrada Moldovei va avea o lungime de 440 de kilometri, iar lucrările continuă pe cei 280 de kilometri aflați în execuție. Printre zonele importante la care se lucrează este și conexiunea cu Autostrada A3, de lângă Ploiești.
Până acum, au fost dați în uz 16 kilometri în anul 2020, fiind vorba de o variantă de ocolire a Bacăului. De asemenea, la finele lunii trecute, alți 42 de kilometri au fost finalizați. Este vorba de loturile 1, 2 și 4, pe direcția între Buzău și Focșani. Practic, pe această rută, de săptămâna viitoare se va putea circula între Buzău și Focșani exclusiv în condiții de autostradă.